הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בוטל הותמ''ל שאיים על חלוקת מושב תימורים


התוכנית שאיימה לגרוע את הקרקע החקלאית לטובת בנית יחידות דיור בקרית מלאכי, תוך חציית המושב לשניים ופגיעה במרקם החקלאי והקהילתי בו, הוסרה מהדיון בותמ''ל. שי חג'ג': ''זוהי פריצת דרך להשגת הבנות מול רשויות התכנון וקבינט הדיור בנושאי הרחבת הבנייה בישראל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-02-2019



צילום: דורון לב- הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג' הודיע אתמול (ד') כי האיום על חלוקתו לשניים של מושב תימורים שבמועצה האזורית באר טוביה, הוסר וכי הוא מברך על ההחלטה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

כזכור, בשבוע שעבר היתה אמורה להגיע תוכנית 'פוליגון תימורים' לדיון בותמ״ל, תוכנית לבניית אלפי יחידות דיור לטובת הרחבת העיר קרית מלאכי. וזאת על חשבון אלפי דונמים חקלאיים של המושבים תימורים, ערוגות וינון.

התוכנית איימה לגרוע את הקרקע החקלאית מתימורים ולחצות את המושב מוניציפלית לשני חלקים, תוך כדי פגיעה במרקם החקלאי והקהילתי בו.

״זו החלטה חשובה ומושכלת שקיבלו אנשי התכנון בנושא ותמ״ל תימורים״ אמר חג׳ג׳. זו פריצת דרך להשגת הבנות מול רשויות התכנון וקבינט הדיור בנושאי הרחבת הבנייה בישראל ואנו נמשיך לעשות הכל כדי להגיע להסכמות תוך כדי הידברות. אני מבקש להודות ליו״ר מטה הדיור זאב ביילסקי ולמנהלת מינהל תכנון דלית זילבר.״


שי חג'ג', צילום: באדיבות מועצה אזורית מרחבים

ההחלטה התקבלה לאחר פגישה שהתקיימה יחד עם יו״ר מרכז המועצות האזוריות שי חג׳ג׳, יועמ״ש תנועת המושבים עו״ד עמית יפרח ויו״ר מטה הדיור זאב ביילסקי.

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: ״אני מברך על ההחלטה. ההתעקשות שלנו לצד ההידברות והדרך שהסברנו לכלל הגורמים היא זו זהביאה את השינוי בתפיסת העולם של מקבלי ההחלטות. אני מודה לזאב ביילסקי ולדורית זילבר על ההחלטה״.

עו״ד עמית יפרח, היועמש ויו״ר אגף הקרקעות בתנועת המושבים ״זו הוכחה כי אפשר להגיע להסכמות ולמנוע פגיעה קשה בחקלאות ובשטחים פתוחים. אנו מברכים על ההחלטה המעודדת תכנון שפוי ומודים לזאב ביילסקי ודלית זילבר.״