הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לאור הגידול בהיקף שטחי החוחובה, קנט ממשיכה את תוכנית הביטוח


ישראל נחשבת כיום למעצמה עולמית בענף החוחובה עם נתח שוק של כ-40% ועם צפי להגדילו לכ-70% מהצריכה העולמית. גם השנה, תמשיך חברת קנט בביטוח גידולי החוחובה במסגרת הביטוח המורחב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-02-2019



מטע חוחובה בישראל, צילום: קנט - החברה לביטוח נזקי טבע בחקלאות

לאור הגידול המתמשך בהיקף גידול צמח החוחובה בישראל, ועל מנת לתת הגנה ומענה ביטוחי עדכני לצרכים המשתנים של החקלאים בארץ, גם השנה, תמשיך חברת קנט בביטוח גידולי החוחובה במסגרת ביטוח הפירות המורחב - תוכנית שהחלה בשנה שעברה, ופותחה לאחר לימוד מעמיק של צרכי המגדלים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

החוחובה (Simmondsia chinensis) הינו שיח מדברי, המגודל בישראל בעיקר בנגב. מזרעי הצמח מפיקים את "שמן החוחובה" המיועד לתעשיית הקוסמטיקה העולמית. השמן ניתן לזיקוק משום שהוא חסר ריח וצבע ועמיד לחימצון, במצב זה הוא משמש לרוב כחומר לחות בקרמים או שמן נושא לבישום. שיחי החוחובה נחלקים ל"זכריים" ו"נקביים" כאשר ההאבקה נעשית על ידי הרוח. מטע נחשב לבוגר ומניב יבול מלא החל מהשנה החמישית.

על פי נתונים שפרסם לאחרונה משרד החקלאות, השטח הנטוע של גידולי החוחובה במדינת ישראל עומד כיום על 25,000 דונם, והיקף הייצור השנתי מגיע לכ- 4,000 טון של שמן חוחובה. הפדיון השנתי של הענף מגיע לכ-60 מיליון שקל. מרבית הגידולים מיועדים לייצוא, כ-99% מסך הגידולים עושה את דרכו לרחבי העולם.

ישראל, למעשה, נחשבת למעצמה עולמית בתחום ומספקת כ- 40% מצורכי השוק העולמי, כשלפניה רק ארה"ב וארגנטינה. להערכת המומחים בתחום, ישנו צפי כי בשנים הקרובות יורחבו שטחי הגידול בארץ וישראל תגדיל את נתח השוק לכ-70% מהצריכה העולמית.

תוכנית הביטוח, אליה החלה ההרשמה בימים אלה, מספקת למגדלים רשת ביטחון דינאמית שתסייע במזעור היקף הנזקים הכלכליים העשויים להיגרם עקב שינויי מזג אוויר קיצוניים בלתי צפויים. יצוין כי הביטוח נותן מענה כולל ומקיף כנגד נזקי טבע ואסונות טבע ומעניק הגנה למגדלי החוחובה מפני סיכוני מזג האוויר אליהם חשוף הגידול שכן לגידול החוחובה אין ביטוח בסיסי.

במסגרת ביטוח נזקי הטבע לגידולי החוחובה, הביטוח מכסה אובדן יבול המתבטא בכך שכתוצאה מאחד הסיכונים המבוטחים: ברד, קרה, סערה, חום, גשם או שלג תימנע היכולת לאסוף את הזרעים או להפיק מהם שמן. ביטוח אסונות הטבע למטעים מניבים יעניק כיסוי ביטוחי לנזקים אקלימיים שאינם מכוסים בביטוח נזקי טבע וכן נזקי מזיקים ומחלות לפרי, שפגיעתם הינה בהיקף אזורי, הגורמים לנזק כמותי ליבול. הביטוח מכסה גם אסונות טבע לעצים, כמפורט בחוזה הביטוח. רכישת ביטוח אסונות טבע למטעים מניבים מותנית ברכישת ביטוח נזקי טבע. כמו כן, ניתן לרכוש ביטוח אסונות טבע למטעים שאינם מניבים עדיין (מנטיעת 2018 ו/או 2019). רכישת הביטוחים תעשה ישירות בקנט.