הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


Bayer, נטפים ואוניברסיטת בן-גוריון מכריזות על שיתוף פעולה


במסגרת שיתוף הפעולה תבוצע אופטימיזציה של הולכת חומרים להגנת הצמח באמצעות מערכת טפטוף חדשנית, כך שתאפשר לחקלאים לתפעל מוצרים להגנת הצומח בצורה מדייקת וחסכונית ותהווה תרומה חשובה לחקלאות בת-קיימא

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-02-2019



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

חברת Bayer העולמית, חברת נטפים הבינלאומית ו- BGN Technologies, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הכריזו ביום ראשון בתערוכת Fruit Logistica 2019 בברלין על חתימת הסכם לשיתוף פעולה מחקרי לשלוש שנים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

הפרויקט ישלב מחקר קרקע מתקדם, תחזיות באמצעות כלים דיגיטליים וטכנולוגיית הטפטוף המתקדמת בעולם של נטפים, על מנת לפתח את הפרקטיקה הטובה ביותר לשימוש במערכות טפטוף להשקיה כמערכות הובלה של Nematidic- Velum Prime (חומרים להגנת הצמח) שמפתחת Bayer.

בשנים האחרונות אנו רואים מגמה של הפחתה משמעותית בחומרי הדברה המותרים לשימוש. הגנה על יבול הוא צעד חשוב לקבלת יבול פוטנציאלי, ולכן חקלאים רבים מחפשים אחר פתרונות חקלאיים בני-קיימא.

כמענה לאתגר, Bayer ונטפים פיתחו פתרון חדשני בשם DripByDrip, בו נעשה שימוש במערכת הטפטוף של נטפים להעברת החומרים להגנת הצומח יחד עם המים להפצה בשדה, ישירות אל שורשי הגידולים. המערכת תאפשר לחקלאים לתפעל מוצרים להגנת הצומח בצורה מדייקת וחסכונית.

מטרת שיתוף הפעולה שהוכרז השבוע, היא להמשיך ולפתח את המערכת ולבצע ניסויים שבמסגרתם יופקו מערכי נתונים מקיפים שיכוילו למודלים דיגיטליים לחיזוי עבור יישום אופטימלי של תרכובות להגנת הצומח באמצעות השקיה בטפטוף. הניסויים יבוצעו הן במעבדות והן במחקרי שדה להערכת ההתנהגות של ה- Nematidic Velum שמפתחת Bayer בקרקע ובצמחים תחת תנאי חקלאות נפוצה ובסוגי קרקעות ואקלים שונים.

הפעילות המחקרית תתבצע בישראל, במתקנים של נטפים ובמכון לחקר המדבר ע"ש יעקב בלאושטיין באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הפרויקט מובל על ידי ד"ר מארק ריסט, מהמו"פ של חטיבת מדעי היבול של Bayer, דובי רז, מנהל המחלקה החקלאית של נטפים, ופרופ' שמעון רחמילביץ, וצוותו במכון לחקר המדבר באוניברסיטה. פרויקט המחקר המשותף יבוצע במתקנים של אוניברסיטת בן-גוריון ונטפים, בנוסף למחקרי שדה בישראל.

נטע כהן, מנכ"ל BGN Technologies, ציין: "הסכם שיתוף פעולה זה עם חברות מובילות כמו Bayer ונטפים הוא עדות למובילות של המכון לחקר המדבר של אוניברסיטת בן-גוריון בתחום החקלאות. המחקר בקמפוס שדה בוקר של האוניברסיטה, שממוקם במדבר, מתמקד במים, אנרגיה, חקלאות ופתרונות אקולוגיים עבור תנאי מדבר ויובש קיצוניים, שהופכים יותר ויותר רלוונטיים עקב שינויים סביבתיים כמו ההתחממות הגלובלית".


התקנת המערכת של נטפים בערבה. צילום: יחסי ציבור- באדיבות אוניברסיטת בן-גוריון

הולגר וקוורט, מנהלך תחום ניהול פורטפוליו ופתרונות לקטילת חרקים בחטיבת היבול של Bayer, ציין: "הוספה של רכיבים להגנת הצומח במערכת ההשקיה מאפשרות להתמקד באופן מדויק בצמחים הרלוונטיים, מה שמאפשר תהליך ידידותי לסביבה, יעיל ומשתלם כלכלית, ולכן תורם תרומה חשובה לחקלאות בת-קיימא. אנחנו מצפים לעבודה המשותפת עם החוקרים המובילים באוניברסיטת בן-גוריון לשכלול המלצות המותאמות לשימוש ב Nematidic Velum עם מערכת הטפטוף של נטפים".

דובי רז הוסיף: "מערכות הטפטוף מעבירות מים, דשנים וחומרים להגנה על יבול הכוללים חומרים ביולוגיים היישר לתוך שורש היבול. גישה זאת מאפשרת לחקלאות להשתמש במוצרים להגנת היבול בצורה יותר ממוקדת בעזרת טכנולוגיית ההשקיה בטפטוף של נטפים. לאחר שלוש שנים של מחקר מקיף בתנאים גיאוגרפיים ומצבי יבול שונים, הצלחנו להשיג הוכחה ברורה ליעילות הכלכלית של המערכת, לטובת לקוחותינו. בעקבות ההצלחה של שיתוף הפעולה ארוך הטווח עם Bayer, אנו מקבלים בברכה את מדעני אוניברסיטת בן-גוריון, שיסייעו לנו לבצע אופטימיזציה של שימוש בחומרים המגנים על היבול דרך מערכת ההשקיה בטפטוף".

באייר היא חברה גלובלית עם יכולות ליבה במדעי החיים בתחומי הבריאות והחקלאות. מוצרי ושירותי החברה מתוכננים לתועלת האנשים ולשיפור איכות חייהם. בה בעת, הקבוצה שואפת לייצר ערך בעזרת חדשנות, צמיחה וכוח השתכרות גבוה. באייר מחוייבת לעקרונות פיתו בר קיימא ולאחריות החברתית והאתית שלה כאזרח תאגידי. בשנה הפיסקלית של 2017, הקבוצה העסיקה כ-99,800 אנשים וסך המכירות שלה עמד של 35 מיליארד יורו. הוצאות עמדו על 2.4 מיליארד יורו, והוצאות מו"פ על 4.5 מיליארד יורו. למידע נוסף, בקרו באתר www.bayer.com

נטפים היא המובילה העולמית לפתרונות השקיה מדייקת לעתיד בר קיימא. לחברה 29 חברות בנות, 17 מפעלי ייצור ולמעלה מ-4,500 עובדים ברחבי העולם, באמצעותם מספקת פתרונות חדשניים למיליוני חקלאים, החל ממגדלים קטנים ועד חברות חקלאיות גדולות, בלמעלה מ-110 מדינות. החברה נוסדה בשנת 1965, כשהיא מובילה את מהפכת הטפטוף, ויצרה מעבר פרדיגמטי להשקיה מדויקת. כיום, נטפים מספקת פתרונות השקייה חכמה מגוונים לחקלאות, לחממות, לגינון ולכרייה, מלווים בתמיכה בתחום האגרונומיה, הטכני והתפעולי. החברה גם מובילה את החקלאות הדיגיטלית בתחום ההשקייה, תוך שילוב ניטור, אנליזה, שליטה ובקרה בפלטפורמה מתקדמת אחת. נטפים מספקת פרויקטי השקיה מקצה לקצה - ממקור המים ועד לשורשי הצמח, בתמיכת מהנדסים, ניהול פרויקטים ושירותי מימון. ב-2017, Mexichem, ספקית מובילה של פתרונות חדשניים בבנייה ותשתיות, תקשורת, השקיה ותעשיות כימיות, רכשה 80% מנטפים, וקיבוץ חצרים מחזיק ב-20% הנותרים. מידע נוסף כיצד הפתרונות של נטפים משפרים את תוצאות החקלאים ועוזרים לעולם לגדל יותר עם פחות ניתן למצוא באתר :www.netafim.com

BGN Technologies היא חברת הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. החברה ממסחרת את המצאות חוקרי האוניברסיטה ומטפחת שיתופי פעולה ויזמות בקרב חוקרים וסטודנטים. BGN Technologies הקימה מעל 100 חברות הזנק במגוון רחב של תחומים טכנולוגיים כגון ביופארמה, סייבר, קלינטק, מכשור רפואי, אופטיקה ועוד. בנוסף, הקימה BGN Technologies חממות ומאיצים טכנולוגיים בשיתוף עם גופים מובילים בשוק הישראלי. בעשור האחרון יצרה החברה שותפויות ארוכות טווח עם חברות רב-לאומיות כגון דויטשה טלקום, Dell-EMC, PayPal ו – Lockheed Marin ובכך היא מסייעת ליצירת ערך ולצמיחת אוניברסיטת בן-גוריון והנגב. למידע נוסף בקרו באתר האינטרנט .BGN Technologies