הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מי הכין את הסלט שלי ? ספר ילדים חדש


הספר שכתוב בשפה ציורית ועשירה, לוקח את הילדים למסע היכרות אמיתי ומרתק אל מגדלי הירקות בישראל, דרך הקשיים והאתגרים, ועד לצלחת הסלט המוגשת להם יום יום על השולחן. הסופרת מיכל זגון-רוגל: ''ילדים הם הקורא העצמתי ביותר שיכול להשפיע, לשנות ולנטוע זרעים חדשים בעתיד של כולנו''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-02-2019




החקלאים מחפשים דרכים יצירתיות להגיע ללב הציבור, והילדים סקרנים לדעת מי עומד מאחורי קערת הסלט הססגונית המוגשת להם יום-יום לשולחן. הסופרת מיכל זגון-רוגל נרתמה לאתגר, ובספרה החדש היא לוקחת את הקוראים למסע הכרות אמיתי ומרתק עם מגדלי הירקות וחושפת אותם לעולם זה על שלל אתגריו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

"מי הכין את הסלט שלי?", כתוב בחרוזים ובשפה עשירה וציורית, ומיועד לכל המשפחה. מתוך אמונה בילדים וביכולת שלהם לשנות את העולם, בחרה הסופרת מיכל זגון-רוגל, להעלות על הכתב ספר ילדים המתאר את העושר התרבותי של עולם החקלאות, בד בבד עם האתגרים והמהמורות הקיימות בו.

הסיפור עוסק בשלושה ילדים שרצו לדעת מי עומד מאחורי קערת הסלט הססגונית המוגשת להם יום-יום לשולחן. במסע הגילוי הם למדים שקערת סלט אחת מורכבת מאין ספור ידיים עובדות ממקומות רבים ושונים בארץ.

המשפחה זוכה לפגוש בני אדם מרתקים ונפלאים, שחלקן דמויות שמיכל שילבה מן המציאות - כמו ג'אג'או שמגדל טף, מגדלי פלפל מהערבה, מלפפונים מאחיטוב ועוד, ולטעום מן העושר התרבותי-חברתי הקיים ונחבא סביבנו. בדרך לצלחת שלנו מתערבבים שפע של תרבויות, ריחות וטעמים, סלט אנושי מרגש ורב גוני - ספר שמאחד בין הקצוות הרב תרבותיות של המדינה, כמו: שתי אימהות, עובד זר, ערבי, אתיופי, רוסי, דתי וכו'.

מיכל זגון-רוגל היא סופרת ילדים, וזהו ספרה הרביעי. היא גדלה במושב בו בילתה את רוב שנותיה והאהבה לחקלאות ליוותה אותה משחר ילדותה. שנים רבות של עבודה השקיעו הוריה בגידול הפרדס מאחורי ביתם. המאבק והקשיים בדרך להבשלת הפרי וקטיפתו זכורים לה היטב. פגעי מזג האוויר, הקשיים במציאת ידיים עובדות, הייאוש, התקווה והאהבה לאדמה התערבבו זה בזה בכל שנות קיומו של אותו פרדס.


הסופרת מיכל זגון-רוגל, צילום: באדיבות התאחדות האיכרים בישראל

התאחדות האיכרים בישראל נחשפה לראשונה לסיפור, בימיו כטיוטה על המחשב ומיד הוקסמה מיכולתה של מיכל להנגיש לילדים ולמשפחות, את עולם החקלאות, בסיפור יוצא דופן בקסמו ובכתיבה עשירה וציורית, אשר תיגע בכל ילד ובית בישראל ואפשרה למיכל להגשים את חלומה ולהוציאו לאור באופן עצמאי.

בתקופת לימודיה האקדמיים עבדה מיכל בכנסת כעוזרת פרלמנטרית וכדוברת של נציגת מחוז הקיבוצים והן במשרדו של שמעון פרס כשהיה השר לפיתוח הנגב והגליל. המפגשים התכופים עם המגזר החקלאי המורכב מכל גווני הקשת של החברה הישראלית, נחקקו היטב והותירו עליה רושם רב. היה זה רק עניין של זמן עד שהחליטה להעלות על הכתב ספר על עולם החקלאות. ילדים כך היא סוברת, "הם הקורא העצמתי ביותר שיכול להשפיע, לשנות ולנטוע זרעים חדשים בעתיד של כולנו".

* לכל ספר, יצורף ברושור מעוצב ובו רשימת המקומות בארץ שבהם ניתן לעשות קטיף עצמי, לפי חודשי השנה, אשר קורא לקוראים לצאת מהבית, לקטוף את הסלט שלהם ולהכיר את החקלאים.

ניתן לרכוש את הספר, דרך האתר של מיכל: www.michalzagonrogel.com/book2

*הנחה תינתן לרכישות מרוכזות, עבור גנים ובתי ספר.