הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הפסד לתשובה: בוטל הפרויקט להקמת 4 מגדלים בחוף הכרמל


נדחתה העתירה שהגישה חברת חוף הכרמל נופש ותיירות להקמת מגדלי מגורים על קו החוף בחיפה בשטח של כמאה דונם: ''לא נמצאה כל הצדקה לפגיעה בסביבה החופית''. החברה להגנת הטבע: ''נגמרו הזמנים בהם ערכי הטבע, השייכים לכולם, נמסרו ליזמים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-02-2019



מגדלי חוף כרמל, צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה לא קיבלה את הערר של חברת חוף הכרמל נופש ותיירות - חברה בת של דלק נדל"ן, שבשליטת יצחק תשובה,  ודחתה פה אחד את התוכנית להקמת ארבעה מגדלי מגורים בחוף הכרמל בחיפה, בנוסף לשניים שכבר קיימים כיום בשטח.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

חברי הוועדה לא השתכנעו שיש הצדקה לפגיעה בחופים, אולם קבעו שניתן יהיה להגיש תוכנית מתוקנת. בסיכום המתפרש על פני 33 עמודים, נכתב: "הגענו פה אחד להבנה כי לא ניתן לאשר את המשך קידומה של התכנית... לא נמצאה כל הצדקה לפגיעה בסביבה החופית". הפרויקט המדובר כולל שטחי מלונאות, בידור ומסחר סמוך לקו החוף, על שטח של כמאה דונם.

בחברה להגנת הטבע, שהתנגדה להקמת המגדלים ופעלה בשנים האחרונות לביטול התכנית, מברכים על החלטת הוועדה: "הזמנים בהם יזמים קיבלו אישורים והיתרים לבנייה על חופי הים, השייכים לכלל הציבור, נגמרו. טוב עשתה הוועדה שדחתה את התכנית והשאירה את החוף טבעי, ללא בינוי מיותר. ההפקרות של חלוקת משאבי הטבע של כולם, למעטים בלבד, הסתיימה. החברה להגנת הטבע תמשיך ותפעל למען שמירה והגנה על חופי הים, מפני פיתוח מזיק".

בהחלטתה קבעה הוועדה: "כאמור, לא ניתן לקבל את התסקיר, מעבר לכך, קיימים נושאים שבדיקתם היא תנאי מקדמי לקידום התוכנית - הסדרת מקור החול, המימון וכיוצא בזה. חשוב מכך, איננו מקבלים את הנחת הבסיס של התוכנית. לטעמנו, לא נמצאה כל הצדקה לפגיעה בסביבה החופית כמפורט בהרחבה לעיל".

"עם כל זאת'' נכתב בהחלטה'' ובהינתן גם העובדה שבשלב זה אין בפנינו 'תוכנית' על מסמכיה, כפי שזו אמורה להיות מוגשת למוסדות התכנון, מובן שאם היזמים ימצאו כי עולה בידם לתת מענה לנושאים שלטעמנו בלתם לא ניתן לבחון לעת עתה את התוכנית, הם יוכלו לשוב ולהגיש תוכנית חדשה לוועדה. הרי סגירת התוכנית על ידי הוועדה המחוזית ודחייתה לא מונעת מהיזמים לשוב ולגבש תוכנית חדשה שאותה, אם ירצו, יוכלו להגיש למוסדות התכנון לבחינתם על בסיס תסקיר מלא ומקיף, והצגת תכלית ראויה".