הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רשות המים תקצה 20 מליון ₪ לשיקום תשתיות מים וביוב במבנים ישנים


הסיוע יוקצה לשיקום תשתיות במתחמי דיור ציבורי שסבלו במשך שנים מהזנחה קשה, שגרמה לנזילות מים וביוב ולזיהום סביבתי. ''השיקום צפוי לצמצם את אובדן המים, למנוע פגיעה ביציבות הבניינים ולצמצם את סכום חשבונות הצרכנים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-01-2019



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

הממונה על התאגידים ברשות המים העביר אתמול (ב') לכל יו"רי ומנכ"לי תאגידי המים והביוב נוהל חדש שיאפשר  להם לבצע עבודות שיקום ושידרוג תשתיות מים וביוב במתחמי דיור ציבורי, שהוזנחו במשך שנים רבות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

לטובת העניין, העמידה רשות המים תקציב בסך של 20 מיליון שקלים, שייפרס על פני תקופה של 5 שנים לשיקום התשתיות במתחמי הדיור הציבורי. השיקום יעשה בהתאם לנוהל שפרסם הממונה על תאגידי המים והביוב שברשות המים, המגדיר את הקריטריונים לבחירת המתחמים, למתן סיוע לבעלי דירות ואת ביצוע העבודות וכן פרטים נוספים.

ברשות המים אומרים, כי שיקום זה צפוי לצמצם משמעותית את אובדן המים מנזילות, למנוע זיהום סביבתי משפכים, למנוע פגיעה ביציבות בניינים ישנים כתוצאה מחלחול מים ליסודות המבנים, וגם לצמצם גובה חשבונות מים של צרכנים הסובלים מנזילות תכופות.

פעילות זו התקיימה עד עתה במספר מקומות בארץ, במסגרת פיילוט אותו יזמה רשות המים, אשר זכה להצלחה, וכיום הורחב במסגרת נוהל שיקום תשתיות במבנים ישנים לכלל התאגידים, בין היתר בהמשך להחלטות שהתקבלו בוועדת הכלכלה המשותפת של הכנסת בראשות יו"ר ח"כ דוד ביטן שביקש לתמרץ את התאגידים והרשויות המקומיות לשקם את התשתיות במתחמי דיור ציבורי, תוך ביצוע עבודות שיקום בשטח הפרטי, זאת כדי לסייע בין היתר לאוכלוסיות שאין באפשרותן לממן עלויות שיקום כנדרש, לשם הפסקת מפגעי נזילות ודליפות המים והביוב למרחבים ציבוריים .
''חשוב לציין, שפחת המים (נזילות וגניבות) מהצנרת הציבורית והעירונית צומצם משמעותית בשנים האחרונות, בשל השיקום והשדרוג המתמשך שמבצעים תאגידי המים באופן רציף בשנים האחרונות'' אומרים ברשות המים.

תחזוקה קבועה והחלפת צנרת כל תקופה היא הכרחית, ולדברי רשות המים, תאגידי המים והביוב מבצעים זאת באופן רציף וקבוע, בהנחייה ובפיקוח של רשות המים. תוצאת העבודות הללו ניכרת בהפחתה משמעותית בפחת המים בצנרת הציבורית והעירונית העומד כיום על כ-10% בממוצע, עובדה המעמידה את ישראל כאחת המדינות המובילות גם בנושא זה.

''שינויי האקלים והפחיתה המתמשכת בכמויות המים באזורנו לצד הגידול בביקוש למים, עקב הגידול באוכלוסייה והעלייה באיכות החיים, מחייבים את כולנו בהתייעלות בשימושי המים ובמניעת בזבוז''.