הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אז מה חדש בסלט שלנו? זני פלפל חדשים מבית הזרע


פחות חומרי הדברה, חיי מדף ארוכים יותר - ובעיקר טעם. כך מבטיחים לנו בחברת הזרע שפיתחה את זני הפלפל החדשים אשר יוצגו בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל, שתתקיים בסוף החודש בערבה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-01-2019



פלפל דינור, צילום: באדיבות חברת הזרע

פיתוחים של זני פירות וירקות תלויים במשתנים רבים, אם בביקוש מהצרכנים או מהחקלאים בשטח. חברת "הזרע" תציג בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל בערבה, מגוון חדש של זני פלפל שבאים לתת מענה לצרכי הגידול והשיווק המשתנים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

בין זני הפלפלים יוצגו זנים ייחודיים אשר עמידים בפני מזיקים ובכך מסייעים לחקלאים להתמודד עם הרס היבול ובכך מופחת משמעותית השימוש בחומרי הדברה.

איציק עזרא, מנהל שוק ישראל בחברת 'הזרע': ''אנו מחפשים ומוצאים פתרונות שייטיבו עם המגדלים ויאפשרו להם ליהנות מיבול רב ואיכותי, לרווחתם ולרווחת הצרכן הסופי. פיתוחי חברת 'הזרע' מאפשרים לחקלאי הערבה התאמה לצרכי הגידול השונים ונותנים לחקלאים מענה טוב ומגוון לתנאי השוק התחרותיים".

פלפל דינור  - זן כתום חדש המותאם לתנאי האקלים הייחודיים בארץ ולצרכי המגדלים. לזן פירות רגולריים בהתפלגות מתאימה בטווח גדלים L ו-XL. היתרון המשמעותי של הזן מתבטא ביכולת הנבה משמעותית בחלקה השני של העונה. בכך, מקבל החקלאי רציפות בקטיף ובשווק. בעמידותו כנגד פגיעתן של נמטודות העפצים. עמידות זו, מאפשרת לחקלאים להתמודד באופן יעיל יותר כנגד נזקי מזיק זה. אם עד היום החקלאים השתמשו אך ורק בחומרי חיטוי קרקע לפני הגידול וחומרי הדברה נוספים תוך כדי הגידול , היום פותח עבורם כלי עזר משמעותי והוא הזן עצמו אשר עמיד לפגיעת הנמטודות.

לעיתים גם אחרי יישום של חומרי הדברה, הנמטודות חוזרות לפעילות בעיקר בטמפרטורות קרקע גבוהות וגורמות להפחתת יבול ניכרת. הזן החדש מהווה כלי הגנה משמעותי נוסף ויתרום תרומה מכרעת להתמודדות עם המזיק.

מיקה, פלפל בלוקי אדום - פיתוח זה מותאם לתנאי האקלים הייחודיים בארץ ולצרכים של המגדלים. פלפל בלוקי אדום - זן בכיר המתאים לשתילות מוקדמות ושומר על צמח חזק ויבול איכותי גם בסוף העונה. היתרון של מיקה הינו האפשרות לקבל יבול גבוה ובהתפלגות פרי טובה המתאימה לצרכי היצוא לאורך כל עונת הגידול.


פלפל מיקה, צילום: באדיבות חברת הזרע


ניל, פלפל בלוקי צהוב - בעל יבול איכותי רב! הזן בכיר מאד, מתאים לשתילות מוקדמות ומניב פרי גדול ואיכותי לאורך כל העונה. תכונותיו אילו של הזן ניל מעניקים יתרון משמעותי בהשוואה לזני הפלפל הצהובים הנמצאים כיום בשוק.


פלפל ניל, צילום: באדיבות חברת הזרע

חידושים אלו ופיתוחים נוספים יוצגו במהלך התערוכה החקלאית הגדולה בישראל בתחנת יאיר בתאריך 30-31 בינואר 2019 , מו"פ (מחקר ופיתוח) של ערבה תיכונה וצפונית, שם פועלים במרץ לאורך השנה על פיתוחים חדשים. פעם בשנה פותחים החוקרים את חממות הפיתוח לקהל הרחב לבקר ולראות זנים פיתוח חקלאיים חדשים. הכניסה ללא תשלום.

מו"פ ערבה תיכונה וצפונית - 077-5681603,www.aravaopenday.co.il