הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בניגוד לשמועות: תעריף המים צפוי להתעדכן רק בחודש יולי


תעריף המים מתעדכן פעמיים בשנה, והעלייה בינואר הביאה בחשבון את מרבית תוכניות הפיתוח הדרושות ב־2019. העדכון הבא, ככל שיידרש, יתבצע בעוד כחצי שנה. רשות המים: ''כל פרסום אחר הינו ספין שנועד לשרת גורמים שונים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-01-2019



צילום: Anna Babich - iStock.com

תעריף המים לשימוש הביתי אינו צפוי לעלות בחודשים הקרובים, כך מבהירים היום (ג') ברשות המים - זאת על על רקע הפרסומים על התייקרות צפויה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

''האזהרות המופצות מגורמים בעלי עניין - אינן נכונות. כל פרסום אחר הינו ספין שנועד לשרת גורמים שונים''. אומרים ברשות המים ומסבירים, כי תעריפי המים חייבים על פי חוק לשקף את העלות האמיתית. היות וכך, הם מתעדכנים פעמיים בשנה - בתחילת ינואר ובתחילת יולי. כידוע, עדכון ינואר כבר בוצע.

ב-1 בינוארעלה תעריף המים ב- 4.12% ועלייה זו מגלמת בתוכה את מרבית תוכניות הפיתוח המתוכננות לשנת 2019.

העלייה נדרשה בשל ההגדלה הניכרת בכמות הרכישה של מים מותפלים ממתקני ההתפלה - בשל מצבם הקשה של מקורות המים הטבעיים, וההרחבה המשמעותית בפיתוח תשתיות המים והביוב במשק המים הארצי והעירוני (חברת מקורות, איגודי ערים/מתקני טיהור שפכים, ספקים מקומיים ותאגידי מים וביוב).

כמו כן מגלם התעריף המעודכן את עליית תעריפי החשמל ועדכון עליית המדד.

''מתוך כך ברור שהתעריף המעודכן כולל גם את האצת השקעות להקטנת השפעות הבצורת שהייתה באזורנו בחמשת השנים שחלפו. עליית התעריף מגיעה לאחר הורדה מתמשכת בשיעור ריאלי של כ-30% בממוצע בתעריפי המים והביוב במגזר הביתי ב-5 השנים האחרונות'' מדגישים ברשות המים.

''יחד עם זאת מובן, שככל שמשק המים יזדקק ליותר השקעות, הדבר יבוא לביטוי גם בתעריף, כנדרש על פי חוק.''