הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושר סופית: החמרת הענישה בחופי הכנרת


התיקון לחוק מעניק לאיגוד ערים כינרת את האפשרות לפקח, לאכוף ולמנוע פגיעה באגם או בחופיו - בתחומי איכות הסביבה והרעש. הקנסות יהיו בגובה זהה לקנסות בעבירות על חוקי עזר עירוניים, ויכולים להגיע לאלפי שקלים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-11-2018



חוף חוקוק, צילום: איגוד ערים כינרת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית, תיקון ל'חוק הסדרת הטיפול בחופי הכנרת', אשר קובע כי אדם העובר על הוראת חוק עזר שהתקינה מועצת 'איגוד ערים כנרת', צפוי לקנס בשיעור זהה לעבירות דומות על חוקי עזר עירוניים. 106 תמכו ללא מתנגדים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

משמעות הדבר כי אדם העובר על הוראת חוק העזר צפוי לקנס בסך 3,600 שקלים, ובעבירה נמשכת - קנס נוסף בשיעור של 160 ₪ בעד כל יום שבו נמשכת העבירה, ובכך להשיג אחידות בין שיעורי הקנסות שיוטלו על עבירות אלה.

כמו כן, התיקון לחוק מוסיף לאיגוד ערים כינרת סמכויות בנושא מניעת מפגעי רעש ויאפשר להשלים את התקנת חוק העזר בנושא מניעת רעש בחופי האיגוד.

צביקה סלוצקי, מנכ"ל רשות הכינרת: ''האישור המבורך בכנסת, הינו הכרה בהכרח לשמירה על הכינרת כנכס ציבורי לאומי, בעל חשיבות עליונה. החוק יעניק לאיגוד אפשרות לפקח, לאכוף ולמנוע פגיעה בכינרת או בחופיה, בתחומי איכות הסביבה והרעש''.

בדברי ההסבר לאישור החוק נכתב: ''חוק הסדרת הטיפול בחופי הכינרת נחקק בשנת 2008, במטרה "להסדיר את הטיפול בחופי הכינרת בראייה כוללת ואחידה, בהתחשב בהיבטים הייחודיים של הכינרת ולהגביר את האכיפה של חיקוקים שנועדו למנוע ולצמצם את הפגיעה בכינרת, וזאת על ידי ריכוז הסמכויות הנוגעות לניהול הפעילות בחופי הכינרת בידי גוף אחד, הוא "איגוד ערים כינרת" אשר הוקם מכוח החוק''.

ההפניה לשיעורי הקנסות הקבועים בהוראת העונשין שבפקודת העיריות לעניין עבירה על חוק עזר של עירייה, נועדה להבטיח אחידות בין שיעורי הקנסות שיחולו בשל עבירות על חוקי עזר שיתקין האיגוד לבין שיעורי הקנסות שיחולו בשל עבירות על חוקי עזר של עיריות.

יש לציין, כי בעונת הרחצה האחרונה הוכרזו 15 חופי איגוד ערים כינרת כ"חופים שקטים", בהם אסורה השמעת מוסיקה, למען בטיחות הציבור. החלטה זו משכה בחזרה לכינרת משפחות רבות עם ילדים ושינתה את תרבות הנופש בכינרת.