הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מגדלי הירקות לשר כחלון: ייבוא הירקות - פגיעה אנושה במגדלים


מזכיר ארגון מגדלי הירקות במכתב לשר האוצר: ''אל תיתן ידך למצב בו בתקופת החגים, חקלאי ישראל יישארו עם הירקות בשדות, והיבואנים והרשתות ימלאו את המדפים בעגבניות ומלפפונים מתורכיה ומירדן''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-11-2018



צילום: שלומית קידר- הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי הירקות ויו"ר ענף הירקות במועצת הצמחים, פנה במכתב לשר האוצר משה כחלון, והתריע בפניו על כוונת האוצר להתיר ייבוא ירקות ללא מכס בתקופות החגים למשך 60 יום.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

חתימה על צו המתיר ייבוא כזה, לדברי יפרח, תגרום במישרין לפגיעה אנושה במגדלי הירקות – וזאת על אף שלפי נתוני ה-OECD עולה שמחירי הפירות והירקות לצרכן בישראל נמוכים משמעותית מהמחירים הממוצעים של מדינות הארגון, כך שלמעשה – אין כל הצדקה או צורך במהלך של ייבוא ללא מכס.

''לא אחת התקיימו ביננו מפגשים, בהן ראינו בך תמיד אדם ערכי, שחשיבות עבודת האדמה והחקלאים היא חלק מתפיסת עולמך. ידענו שלצד המשימות הכבדות שלקחת על עצמך כשר אוצר, תמשיך ותראה בנו חלק ממהות הציונות''. כותב יפרח.

''אנחנו מגדלי הירקות, יחד עם עמיתנו מהפירות, אף גאים מאוד בנתונים שמפרסם שוב ושוב ארגון המדינות המפותחות, ה- OECD, מהם עולה שמחירי הפירות והירקות לצרכן בישראל, נמוכים משמעותית מהמחירים הממוצעים של מדינות הארגון''!


מאיר יפרח, צילום: בועז רבינוביץ'

''אנו הקטגוריה היחידה הנמוכה מהממוצע לעומת כל שאר המוצרים והשירותים לצרכן! (להוציא חינוך ותקשורת בהם קיימת מעורבות ממשלתית)''.

''על רקע זה אני חש שיש לי זכות לבקש פגישה דחופה לפני שתחתום על צו שאמור להגיע לשולחנך, המאפשר שוב לתדהמתנו, יבוא פרוע של ירקות ללא מכס, במהלך חגי תשרי - ופסח לתקופה מצטברת של 60 יום''.

''כבוד השר! אנו ציבור אחראי, מכירים את צרכי הצרכן והמגדלים כאחת ומגלים הבנה ואחריות, כאשר קיימות בעיות בשוקים. נתוני המחירים השנתיים מבטאים זאת בבירור''.

''אל תיתן ידך למצב בו בתקופת החגים, חקלאי ישראל יישארו עם הירקות בשדות, והיבואנים והרשתות ימלאו את המדפים בעגבניות ומלפפונים מתורכיה ומירדן. זה מה שעלול לגרום הצו המיועד לחתימתך. ראוי שנמשיך וננהג באחריות משותפת ונייבא רק כשחסרה תוצרת ולא נעשה זאת כלאחר יד. אני שב ומבקש על דעת כל עמיתי, מגדלי הירקות וראשי הציבור בנגב המערבי ובעוטף עזה (אסם העגבניות של ישראל), לקיים אצלך פגישה דחופה בנושא''. כתב מאיר יפרח לשר האוצר כחלון.