הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הסופה בערבה: נזקים במיליוני שקלים לחקלאים


כמות המשקעים הגדולה, הביאה לשיטפונות בזק מקומיים עזים, שהסבו נזקים כבדים מאוד לחלקות החקלאיות. הועדה החקלאית בערבה קוראת להכריז על האירוע אסון טבע

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-11-2018



נזקי הסופה במושב עידן - אדמת הסחף מכסה את בתי הרשת, צילום: מ''א ערבה תיכונה

הסופה החריגה שפקדה את אזור הערבה לפני יותר משבוע, גרמה לנזקים של מיליוני שקלים לחקלאי הערבה. כמות המשקעים הגדולה, הביאה לשיטפונות בזק מקומיים עזים, שגרמו לאירוע הידרולוגי ולנזקים כבדים לחקלאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

אורן קורין, מ"מ יו"ר הועדה החקלאית במועצה אזורית הערבה התיכונה אומר, כי הנזקים לשטחי החקלאות במושב עידן, שם נמדדו 29.5 מ"מ של גשם, נגרמו בעיקר מסחף של חול עקב השיטפונות, שכיסה בתי רשת, זרימות בשטחים פתוחים שכילו את הגידולים ואת השטחים שנמצאו בסוף תהליך הכנה לעיבוד ושתילה, וחלקות שכבר עמדו לפני קטיף פלפלים ונהרסו כליל.


נזקי הסופה במושב עידן, צילום: מ''א ערבה תיכונה


שטחים גדולים של בתי רשת מכוסים באדמת סחף, צילום: מ''א ערבה תיכונה


שטחים גדולים של בתי רשת מכוסים באדמת סחף, צילום: מ''א ערבה תיכונה

"הנזק כבד מאוד. שמאים של משרד החקלאות וקנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, ביקרו בשטחים להערכת הנזקים ומילאו דו"חות של כל מבנה וכל שטח שנהרס. אנו מבקשים ממשרד החקלאות להכריז על נזקי החקלאים בעידן כאסון טבע ולפצות את החקלאים" אומר קורין.

עוד מוסיף קורין, כי לפני 4 שנים, ממש באותו אזור, התרחש מצב דומה של סופה שהביאה לנזקים כבדים לחקלאות, וגם אז למרות התהליך הארוך, שארך כשנה, פוצו החקלאים על נזקי הסופה.