הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


המאבק על עמק ססגון: תצומצם התכנית למתחם המלון בבקעת תמנע


תוכנית בית המלון תצומצם משמעותית, ותוגש תוכנית חדשה להקמתו במקום חילופי בצמוד למבואות פארק תמנע, במקום בעמק ססגון. את החלופה קידמו ארגוני הסביבה ותושבי האזור. אדם טבע ודין: ''רק באמצעות הידברות ניתן להוביל לשילוב נכון של קידום התיירות ושמירה על שטחי טבע נדירים שעוד נותרו לנו בישראל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-11-2018



חלופת המבואה הדרומית, צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

בתום מאבק ארוך של שנים, מסתמן הישג משמעותי במאבק להצלתו של עמק ססגון שבבקעת תמנע, זאת עם קבלת ההודעה על קיומה של תכנית חדשה ובה "פתרונות לאכסון תיירותי ומלונאי במרחב פארק תמנע" וקידום חלופת המבואה הדרומית, במקום עמק ססגון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

את חלופת המבואה הדרומית, קידמו בשנים האחרונות ארגוני הסביבה השותפים למאבק – אדם, טבע ודין והחברה להגנת הטבע, כמו גם תושבי האזור, והם הביעו הסכמה לקידום המלון, במיקום זה.

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבניה, פרסמה השבוע את החלטתה בעניין, שהתקבלה בעקבות ערר שהגישו המשרד להגנת הסביבה, החברה להגנת הטבע וראש עיריית נתיבות, זאת לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז דרום אישרה את בניית המלון באוקטובר 2016.

לפי הפרסום, ב-21 בנובמבר, תוצג לתושבי חבל אילות, תכנית כוללת לבקעת תמנע, שככל הנראה תכלול גם מהלך חדש להקמתו של מלון במיקום חלופי, בצמוד למבואת הפארק. את היוזמה מקדמים ביחד משרד התיירות, לשכת התכנון במשרד האוצר וכן המועצה האזורית חבל אילות.

ראשיתה של הפרשה לפני 11 שנים, כאשר התבררה לתושבי חבל אילות פרטיה של התכנית לבניית מתחם בית מלון אדיר ממדים, בן 300 יחידות, על שטח של 91 דונם, שהיה עתיד לפגוע באופן בלתי הפיך בדמותה תמנע.

התנגדות התושבים הניעה מאבק נחוש בהובלת החברה להגנת הטבע ו"אדם טבע ודין" וכן ארגונים נוספים, בערבה ובישראל כולה. במהלך השנים, עשרות אלפי אזרחים ברחבי הארץ הצטרפו לקריאה: הצילו את עמק ססגון.

יניב גולן, ממובילי המאבק מטעם התושבים: "אנו מקווים כי התכנית החדשה תאפשר סוף סוף להעתיק את המלון שתוכנן בעמק ססגון – אל מיקום שמגן על אופיו הבראשיתי של האזור הצפוני של תמנע. לא ניתן יד להכשרתו של מלון נוסף בבקעת תמנע, בטרם יוכרז עמק ססגון כשמורת טבע".

עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל אדם טבע ודין: "עם הצגת התוכנית החדשה, במתווה המסתמן ואחרי למעלה מעשור של מאבק, נוכל לקבוע בוודאות כי רק באמצעות הידברות ניתן להוביל לשילוב נכון של קידום התיירות ושמירה על שטחי טבע נדירים שעוד נותרו לנו בישראל".

בחברה להגנת הטבע מציינים כי קידום חלופת המבואה הדרומית, במקום בעמק ססגון, הוא מצב של win win – מצד אחד, היזם יקבל את מבוקשתו ויוכל להקים את המלון, ומצד שני, עמק ססגון יישמר טבעי ובראשיתי.