הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


Seedo מגייסת 2 מיליון דולר לפיתוח רובוט ביתי לגידול קנאביס


החברה הישראלית פיתחה את הרובוט לגידול קנאביס ביתי, שפועל באופן אוטונומי ללא צורך במעורבות או ידע בתהליך הגידול. הרובוט הוא מכיל עד 4 שיחים ומניב בממוצע 100 גרם של תפרחת יבשה מצמח אחד. את ההשקעה גייסה מחברת מקנאביקס האמריקאית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-10-2018



הרובוט הביתי לגידול קנאביס, צילום: מתוך סרטון החברהביוטיוב

הסטארטאפ הישראלי Seedo מודיע על גיוס השקעת סיד של 2 מיליון דולר מחברת קנאביקס האמריקאית. החברה פיתחה רובוט ביתי לגידול קנאביס, הפועל באופן אוטנומי ללא צורך במעורבות אדם או ידע בחקלאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

המערכת מגדלת את השיח החל משלב הזרע, כאשר כל סבב גידול נמשך כ- 90 יום ומניב בממוצע תוצרת במשקל של 100 גרם נטו של תפרחת יבשה מצמח אחד.

תהליך הגידול מנוהל על ידי אלגוריתם המפענח את מצב וצורכי השיח בעזרת טכנולוגיות ניתוח תמונה. טכנולוגיה נוספת של לימוד מכונה מאפשרת לרובוט לשפר את ביצועי הגידול על ידי הסקת תובנות ממחזורי גידול קודמים. המערכת נשלטת מרחוק על ידי אפליקציית מובייל המאפשרת לקבל מידע על הצמח ואף לצפות בו בוידאו בזמן אמת.

הבידוד מתנאי החוץ המנתק את הצמח מתנאי אקלים מבטיח אספקה רציפה לאורך כל השנה, ואינו מצריך הדברה מאחר והשיח לא חשוף למזיקים. טכנולוגיות של ניתוח תמונה המשולבות במערכת מאפשרת לרובוט לעקוב ויזואלית אחר התפתחות הצמח ולקבל החלטות בנוגע לשימוש במחסניות של דשן וחמצן. טכנולוגיות של לימוד מכונה מאפשרות למערכת להפיק תובנות ולשפר את הביצועים.

השקת המוצר נעשית במקביל לגל הלגליזציה ששוטף את העולם. ב-17 באוקטובר השנה, קנדה תהפוך לכלכלה הגדולה הראשונה בעולם המתירה באופן גורף צריכת קנאביס לפנאי. גם בארה"ב מספר מדינות כבר אישרו צריכה פרטית ומדינות נוספות צפויות להצטרף אליהן.

מחיר הרובוט הוא 2,440 דולר והיקף הייצור שהוא מניב מחזיר את עלותו תוך פחות משנה, עד כה נמכרו 3,500 יחידות בשלב הזמנה מוקדמת (Pre order).

חברת 'קנאביקס' האמרקאית המתמחה בהתאמה אישית של טיפול בקנאביס רפואי עבור חולי סרטן, השקיעה ב- Seedo כדי לפתח את פעילות הרובוט לגידול זני קנאביס בהתאמה אישית לצורכי החולים - מה שיאפשר אספקה ביתית רציפה של התרופה לאורך השנה, ללא שימוש בחומרי הדברה בתהליך הגידול. הדבר מהותי מאחר ולחולים רבים יש מערכת חיסונית חלשה והימצאות חומרי ההדברה אינה מטיבה עימם.

זוהר לוי, מנכ"ל Seedo: "כיום המוצר פועל שהוא מגדל קנאביס לצריכה אישית, פיתוח מכשיר האב טיפוס לגידול קנאביס רפואי ביתי לפי הנחיות מהרופא המטפל יחל ברבעון הראשון של שנת 2019. אנו מצפים ליישם את טכנולוגיית הליבה שלנו גם באפיקים חדשים נוספים, כמו מערכת לגידול אוטונומי-מסחרי במכולות ענק."