הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פשוט, נגיש וחינמי - לוויין חסה


משרד החקלאות מגיש לכם מדריך חינמי למעקב אחר שינויים בשדה באמצעות צילומי לוויין בגרסת ''עשה זאת בעצמך''. התצלום הלווייני מזהה שינויים באופן הצמיחה של הגידול ומאפשר מעקב מקרוב על השדה בכללותו, חוסך בעלויות הייצור וממקד את החקלאי באזורים המצריכים התייחסות מיוחדת בשדה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-10-2018



חקלאות בעוטף עזה, צילום: מוטי אביבי

דמיינו עולם בו לכל אחד ישנה גישה למערכת צילומי לוויין שמתעדכנת מידי שבוע ומאתרת את השינויים שחלים בשדה, כך שבמקום "לתצפת" על השדה יוכל החקלאי לעשות שימוש באתר שיסרוק עבורו את כל השדה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

דמיינו עולם בו אותו אתר מנחה את החקלאי וממקד אותו באזורים הבעייתיים, המצריכים טיפול מסוג אחר, או כמויות שונות של דישון, מים או הדברה וכל שנותר זה רק להגיע לאותו המקום ולבדוק את מקור הבעיה.

נשמע טוב? מהיום כבר לא צריכים חברות שתעשנה זאת עבורכם, משרד החקלאות חושף את המדריך החינמי של "עשה זאת בעצמך", לשימוש בצילומי לוויין לזיהוי שינויים החלים בשדה.

מדינת ישראל נחשבת כיום למובילה בתחום החקלאות המדייקת. במסגרת זו ובמטרה להקל על החקלאיים ולחסוך עבורם זמן וכסף רב בהתקשרות עם חברות כאלה או אחרות, משרד החקלאות מפרסם את המדריך החינמי לפישוט ולהנגשת השימוש בתצלומי לוויין דרך האינטרנט.

תצלומי הלוויין סורקים את השדה ומזהים את הגידולים הבעייתיים. התצלומים ממקדים את החקלאי באזורים שיש לשנות בהם את דרכי הטיפול. כך שאם בעבר חקלאיים היו נוהגים למשש ולהריח כל פרי או ירק כדי לבדוק את תקינותו, כיום, הלוויין ימקד את החקלאי, ויעביר לו נתונים שאינם נראים בעין הרגילה. בצורה זו יוכל החקלאי לממש את מלוא הפוטנציאל של הגידולים הנמצאים בשדה, להגדיל את היבול ולחסוך זמן עבודה וכסף.

הגישה אל התצלומים מתאפשרת באופן חינמי דרך האתר Google Earte Engine והמדריך שיצר משרד החקלאות מסביר כיצד ניתן לעשות זאת באופן עצמאי.

שר החקלאות אורי אריאל: "אנו ממשיכים לנתב טכנולוגיות חדשות לטובת התכנון החקלאי בישראל. כחלק ממדיניות זו, הנגשנו את המדריך לתכנון השדה בעזרת לוויין. בעזרת טכנולוגיה זו, יוכל החקלאי לבדוק כל פרי וירק בצורה היעילה ביותר כך, החקלאים ייעלו את התכנון הכלכלי שלהם"

למדריך ההרשמה המלא,לחץ כאן

לסרטון הדגמה ביוטיוב,לחץ כאן

לקטעי קוד להזנה באתר,לחץ כאן