הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הדיג יושבת בעונת הרבייה; משרד החקלאות יתמוך בדייגי הים התיכון


בשל ההשלכות הכלכליות הצפויות לדייגים כתוצאה מהשבתת הדיג בעונת הרבייה, אשר נועדה לאושש את אוכלוסיית הדגים, יקצה המשרד סכום של 2 מיליון ₪, כך שגובה התמיכה לכל דייג מקצועי או בעל רישיון לספינת דיג צפוי לעמוד על כ-4,500 ₪ף

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-08-2018



צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

לאור השבתת הדיג בעונת הרבייה בים התיכון, יתמוך משרד החקלאות בדייגים בהיקף של 2 מיליון ₪, זאת בכדי שפרנסתם לא תיפגע.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר נמסר, כי על מנת להבטיח את המשך קיומה של אוכלוסיית הדגים במדינת ישראל ולמנוע פגיעה בהתחדשותם, יזם המשרד לפני כשנתיים רפורמה הכוללת הוראות שונות, בכדי לאפשר למיני הדגים המקומיים להתרבות באין מפריע ולהעמיד דור צאצאים חדש.

בין התקנות - הפסקת שיטות דיג פוגעניות; מידה מינימלית של עיני הרשתות; הגדלת גודל המינימום של דגים חשובים; הגבלת פעילות דיג בעונת הרבייה העיקרית של דגים בים התיכון ובכנרת והגבלה של דיג באמצעות ספינות מכמורת באזורים שונים בים התיכון''.

בנוסף לשמירה על משאב הדגה הטבעי, השבתת הדיג נועדה לטובת ציבור הדייגים המתפרנס מפעילות הדיג ומהבאת הדגים לשווקים, שכן שגשוג הדגה המקומית הינה גם לרווחתם.

יחד עם זאת, המשרד מכיר בהשלכות הכלכליות הצפויות לדייגים ומשפחותיהם כתוצאה מהשבתת הפעילות ויזם נוהל תמיכה כולל על סך 2 מיליון ₪, כך, שגובה התמיכה לכל דייג מקצועי או בעל רישיון מקצועי לספינת דיג צפוי לעמוד על כ-4,500 ₪.