הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מיזם חדש של מועצת הצמחים: פרויקט ''הדברה ירוקה''


בפרויקט שיתפרס על אלפי דונמים של מטעי פרי בצפון ובדרום, ייושמו שיטות הדברה ירוקות וידידותיות לאדם ולסביבה - זאת כחלק מהאתגרים המרכזיים של החקלאים במלחמה במחלות ומזיקים שפוגעים בתוצרת החקלאית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-08-2018



מטע מנגו ליד הכינרת, צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

בימים אלה, אושר מיזם חדש בענף הפירות, שמטרתו להילחם במזיקים ובמחלות, ומציאת שיטות הדברה ידידותיות לסביבה ולאדם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

המיזם, ביוזמת מועצת הצמחים, שהשקיעה בו 2 מיליון שקלים, יופעל על ידי ענף הפירות, בריכוזם של יוסי הלפרין וד"ר מרים זילברשטיין.

''אחד האתגרים המרכזיים איתם אנו מתמודדים במועצת הצמחים הוא המאבק הבלתי פוסק במחלות ומזיקים'' אומר מנהל ענף הפירות במועצת הצמחים, משה ברוקנטל. ''המאבק הסיזיפי הזה מלווה בתהליך הכרחי נוסף - הצורך להתמודד באמצעות שיטות הדברה ירוקות (ביולוגיות). הדרישה לשימוש בשיטות הללו היא כלל עולמית; הן טובות יותר לסביבה - אך יעילותן פחותה בהשוואה לחומרי ההדברה הרעילים בהם נעשה שימוש במשך שנים''.


מנהל ענף הפירות משה ברוקנטל, צילום: באדיבות מועצת הצמחים

יחד עם המועצה שותפים לפרויקט גם משרד החקלאות, החברה לחקלאות ומו"פ צפון. הפרויקט ייארך כשנתיים ויתפרס על פני 5,600 דונם בגליל ו-1,000 דונם בדרום.

''אנו מקווים ומאמינים כי תוצאות המיזם הייחודי ישרתו את כולנו בחיי היומיום ויציבו את החקלאים בישראל ואת החקלאות הישראלית במקום מתקדם וטוב יותר. כמו-כן, הן יובילו להפחתה משמעותית בשימוש בחומרי הדברה (שייתכן שיוגבלו לשימוש תוך זמן לא רב) וימנעו נזקים רבים שמקורם במחלות ומזיקים למטע'' אומר ברוקנטל.