הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תכנית לחיזוק דור העתיד בחקלאות: אושרה תמיכה של 45 מיליון ₪


על-פי התוכנית של משרדי החקלאות והאוצר, כל חקלאי שזכאי לקבל את המענק, בהתאם להגדרות הנוהל, יקבל כ-40% מענק מסך השקעה מוכרת של עד 1 מיליון שקלים. התכנית מיועדת גם לחקלאים חוזרים וחדשים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-07-2018



צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

החקלאות הישראלית הולכת ומתקדמת במהלך השנים, והופכת לחקלאות הייטק של ממש. בישראל ישנם עשרות אלפי חקלאים פעילים, שחלקם בוחרים להעביר את המסורת לדור הצעיר, ולהפוך אותו לדור הבא בענף.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

משרדי החקלאות והאוצר הודיעו השבוע על תכנית לחיזוק דור העתיד, במסגרתה שר החקלאות אורי אריאל, ושר האוצר משה כחלון, תקצבו אותה בהיקף של 45 מיליון ₪, כבר עבור השנה הנוכחית (2018)

על פי התוכנית, כל חקלאי שזכאי לקבל את המענק, בהתאם להגדרות הנוהל, יקבל כ- 40% מענק מסך השקעה מוכרת של עד 1 מיליון ₪.

מטרת התכנית היא לתמוך הן ב'חקלאים חדשים' הן ב'נקלטים חדשים' שיישוביהם מצויים בפריפריה, וכן לטפל במשקים לא מעובדים, בעיקר משפחתיים, בכל הארץ. כמו כן, התכנית נועדה לעודד חקלאים לא פעילים לחזור ולעבד את אדמותיהם; לתמרץ כניסת עוסקים חדשים לתחום החקלאות וכן נקלטים חדשים בפריפריה.

החקלאים הזכאים לתמיכה הם, חקלאי "חוזר" - חקלאי בעל קרקע שלא עסק בחקלאות, ומעוניין לחזור ולעבד את הקרקע, וחקלאי "חדש" - אדם פרטי שאינו בעל קרקע, המביא היתר לשימוש חורג בקרקע שלא עובדה. קבוצה נוספת היא רוכשי משקים, חקלאי שרוכש משק במושב. כמו כן, מיזם, אדם פרטי או תאגיד המקבלים קרקע באמצעות מכרז של רשות מקרקעי ישראל או פטור ממכרז מרשות מקרקעי ישראל, המעוניינים לבצע בה פעילות חקלאית ענפה. וכן נקלטים חדשים בפריפריה ביישוב חקלאי מתוכנן שהתווספה לו קרקע לשטח, ולכן עליהם להעסיק חקלאים חדשים.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל: "ממשיכים לחזק את הדור הצעיר והחקלאים החדשים. אין זה סוד, שהחקלאים הישראלים והחקלאות הישראלית הם מהמתקדמים בעולם. בשנים האחרונות, אנו עדים לדור חדש, הדור הבא לחקלאות, שנכנס לענף ומעביר הילוך לעבר העתיד. התוכנית החדשה, תחזק את הדור הצעיר, וגם חקלאים חדשים החל מתחום הקרקעות ועד למיזמים פרטיים בנושא החקלאות. המענקים יועברו לצורך מטרה אחת, חיזוק ענף החקלאות הישראלי כולו"