הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הודעה לחקלאים: מפקד החקלאות יצא לדרך


הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה החלה באיסוף נתונים במסגרת מפקד החקלאות הרביעי שמתקיים בישראל מאז הקמתה. המפקד יספק תמונת מצב עדכנית על מבנה המשק החקלאי ועל השינויים שחלו בחקלאות מאז שנת 1981. ניתן להשיב באינטרנט - כל הפרטים בכתבה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-07-2018



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

בימים אלה עורכת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפקד חקלאות ארצי, שמטרתו לקבל תמונת מצב עדכנית על החקלאות ועל מבנה המשק החקלאי בישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

המפקד מקיף את כל המשקים החקלאיים, כולל הקיבוצים, המושבים, המשקים הפרטיים והחברות החקלאיות. מי שקיבל לביתו מכתב עם שם משתמש וסיסמה, מוזמן להשיב בשאלון באינטרנט. מי שיבחרו שלא להשיב באינטרנט, ירואיינו באמצעות הטלפון או על ידי סוקר שיגיע לביתם.

לפרטים נוספים על המפקד ולשאלון באינטרנט לחצו כאן.

מפקד החקלאות, כמו כל המפקדים שעורכת הלמ"ס, נערך על פי פקודת הסטטיסטיקה [נוסח חדש] התשל"ב-1972. חוק זה מחייב כל אדם להשיב לסוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. במקביל לחובת הציבור למסור מידע ללמ"ס, החוק מחייב את הלמ"ס לשמור על סודיות מוחלטת של מוסרי הנתונים, והלמ"ס משקיעה מאמצים רבים לקיים חובה זו.

החקלאות היא ענף חשוב במשק הישראלי. כרבע משטח המדינה מוגדר כשטח חקלאי, כמחצית מכמות המים המופקים במדינה משמשים לחקלאות, ומרבית מוצרי בשר העוף החלב והירקות והפירות הנמכרים בשווקים, הם מתוצרת חקלאית מקומית. בנוסף, הפעילות החקלאית אחראית גם ליצירת מקומות עבודה בענפי המסחר והשירותים.

מפקד החקלאות יספק תמונת מצב עדכנית על מבנה המשק החקלאי ועל השינויים שחלו בחקלאות בישראל מאז המפקד הקודם לפני 37 שנה. במדינת ישראל בוצעו עד כה שלושה מפקדי חקלאות. הראשון בוצע בראשית שנות המדינה 1949-1950, הבא אחריו נערך ב-1971 והמפקד האחרון היה בשנת 1981.