הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושר בטרומית: השוואת ההטבות בחקלאות להטבות בתעשייה


הצעת החוק מבקשת לבצע רפורמה בחוק לעידוד השקעות הון בחקלאות, באופן שיצור הקבלה בין ההטבות הניתנות לתעשייה לאלו הניתנות לחקלאות. ח''כ איתן ברושי: ''החוק מגיע בזמן. החקלאות זקוקה לחוק, והמדינה זקוקה לחקלאות''. ח''כ גפני: ''אנחנו רוצים שהחקלאות תהיה חלק מענפי התעסוקה של תושבי הארץ''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-07-2018



צילום: משה לוי - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק לעידוד השקעות הון בחקלאות (תיקון - השוואת ההטבות בתעשייה להטבות בחקלאות), התשע"ז-2016 של חברי הכנסת משה גפני, איתן ברושי וקבוצת חברי כנסת. 36 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכספים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

הצעת החוק מבקשת לבצע רפורמה בחוק לעידוד השקעות הון בחקלאות, באופן שיצור הקבלה בין ההטבות הניתנות לתעשייה לאלו הניתנות לחקלאות. כמו כן, מוצע להקצות משאבים תקציביים למענקים במסלולי הטבות שייקבעו, לעודד מענקים לתמיכה בחקלאים שיקדמו חקלאות בעלת תועלות אקולוגיות והמתאימה עצמה לדרישות הגנת הסביבה. בנוסף, מוצע להגדיל את שיעורי המענקים הקבועים במסלולים המרכזיים שנקבעו בחוק.

בדברי ההסבר נכתב: "עיסוק בחקלאות הוא בעל תועלות ציבוריות רבות – בתחומי ההתיישבות, החברה, התרבות, התיירות והסביבה. החוק לעידוד השקעות הון בחקלאות, אינו מקצה את מלוא המשאבים לעידוד השקעות הון בחקלאות, דבר אשר גורם לשחיקה במעמדה של החקלאות בישראל''.

''לפיכך, מוצע בהצעת חוק זו לבצע רפורמה בחוק לעידוד השקעות הון בחקלאות באופן שיצור הקבלה בין ההטבות הניתנות לתעשייה לאלו הניתנות לחקלאות. כמו כן, מוצע להקצות משאבים תקציביים למענקים במסלולי הטבות שייקבעו, לעודד מענקים לתמיכה בחקלאים שיקדמו חקלאות בעלת תועלות אקולוגיות וחקלאות אשר מתאימה עצמה לדרישות הגנת הסביבה. בנוסף, מוצע להגדיל את שיעורי המענקים הקבועים במסלולים המרכזיים שנקבעו בחוק ולהסמיך את הממשלה, באישור ועדת הכספים של הכנסת, לקבוע מסלולים נוספים, השונים מהמסלולים המרכזיים על פי פרמטרים ועקרונות שייקבעו."

ח"כ גפני: "מדינה שאיננה מעריכה ומבינה שאנחנו עם של חקלאים, ועד היום לא נחקק חוק כזה, זה כתם למדינת ישראל. אנחנו רוצים שהחקלאות תהיה חלק מענפי התעסוקה של תושבי הארץ. החוק הזה לא פותר את הבעיה אבל נותן קריאת כיוון."

ח"כ ברושי, מיוזמי ההצעה: "החוק הזה מגיע בזמן. החקלאות זקוקה לחוק הזה והמדינה זקוקה לחקלאות. היכולת של החקלאות להתאים את עצמה למציאות המשתנה, לתחרות, לפתיחת שווקים, להתמודדות עם משבר המים ולהיות רלבנטית לשנים הבאות זה עידוד השקעות".

ברושי הוסיף כי ''תרומתה של הצעת החוק, היא בביצוע רפורמה בחוק לעידוד השקעות הון בחקלאות באופן שיצור הקבלה בין ההטבות הניתנות לתעשייה לאלו הניתנות לחקלאות. התיקון להצעת החוק טומן בחובו מתן הטבות מס, משאבים תקציביים ומענקים לתמיכה בחקלאים שיקדמו חקלאות בעלת תועלות אקולוגיות וחקלאות אשר מתאימה עצמה לדרישות הגנת הסביבה''.

''ההצעה הנ"ל מצטרפת לתיקון נוסף שעבר מוקדם יותר במליאה, ביוזמת ח"כ חיים ילין, המתייחס למתן מענקים לתעשיות שתומכות בחקלאות.

בעת הזו, בעיקר לנוכח הקשיים והאתגרים העצומים הניצבים בפני החקלאים, קרי משבר משק המים והקיצוץ במכסות המים, סוגיית העובדים הזרים, הפשיעה החקלאית ועוד, מוטלת עלינו החובה לשמר ולקדם את החקלאות כענף מוביל המשרת את האינטרסים הרחבים של מדינת ישראל. החוק יעודד כניסת משקיעים, תמיכה במחקר ופיתוח וכניסה של עובדים חדשים וצעירים לתחום. בלי חוק עידוד השקעות הון אין תכלית לקיום החקלאות בישראל.

אני מודה לחברי יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני על תרומתו הגדולה להעברת החוק ולשר החקלאות אורי אריאל שתמך בהצעה וקידם אותה''. אמר ברושי.