הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תכנית ''כינרת בטוחה'' יצאה לדרך


מטרדי הרעש, בריונות בחופים ואירועי הטביעה פגעו קשות בפוטנציאל התיירותי של הכנרת ובנופשים סביב האגם. תכנית שיזם השר לביטחון פנים גלעד ארדן להחזרת השקט והביטחון האישי לחופי הכנרת, נחנכה היום בחוף צמח. ארדן: ''מחזירים את הכנרת לציבור ואת הביטחון והשקט לחופים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-06-2018



 יחידת שיטור ימי כנרת, צילום: דוברות המשטרה

הסיטואציה הזו מוכרת היטב למבקרים בחופי הכנרת: אירועי אלימות פיזית ומילולית וצריכה לא אחראית של אלכוהול. במסגרת מדיניות המשרד לביטחון הפנים לחיזוק הביטחון האישי, הנחה השר ארדן לגבש תכנית חדשה, שתחזיר את השקט והביטחון האישי לכנרת ולחופיה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

יש לציין, כי כבר מעונת הרחצה הנוכחית, הוחלט להפוך כל 15 החופים סביב הכינרת לחופים שקטים, אשר נאסרת בהם השמעת מוסיקה, זאת לאור הצלחת הפיילוט של רשות הכינרת בארבעה חופים שהפכו לחופים שקטים כבר בשנים קודמות.

במסגרת התכנית החדשה של המשרד לביטחון פנים - 'כנרת בטוחה', הותקנו מעל 300 מצלמות בחופי הרחצה, מתוכן כבר הוצבו כ- 80 מצלמות שתחוברנה למוקד חדש המאויש על ידי מוקדנים בכל עונת הרחצה. עלות התכנית 4.5 מיליון ₪.

בנוסף, תוגברו מאז השוטרים ביחידה לשיטור רגלי באזור העיר טבריה ובמועצה האזורית גולן, נרכשו רחפנים, אופנועי ים וכלי שיט חדשים ליחידת השיטור הימי כנרת, וזאת לצד פעילות היחידה הטקטית של מג"ב ויחידת החילוץ.

אמצעים אלו נועדו לאכוף מכירה וצריכה של סמים ואלכוהול בקרב הנוער בחופים, אחד הגורמים המרכזיים המעודדים אירועי אלימות בחופי הכנרת.

התכנית 'כנרת בטוחה' נותנת מענה באמצעות שילוב של כוחות משטרה ופקחי איגוד כנרת, העומדים בקשר שוטף עם צוות המוקד הטכנולוגי, אשר מאויש במוקדנים שעברו הכשרה מיוחדת וצופים במתרחש באופן שוטף. הצפייה מאפשרת למוקדנים לדווח לצוותי האבטחה, הפיקוח והאכיפה בשטח על כל אירוע ובכך מאפשרת מתן מענה מיידי בתוך זמן קצר. מוקד 'כנרת בטוחה' הוא המוקד הראשון המחובר ישירות למרכז השליטה של משטרת ישראל, ובכך הוא מהווה אמצעי לגישה ישירה לשוטרים ולפקחים.

כ-80 מצלמות הותקנו עד כה לאורך חופי הכנרת, ובשלב הבא תוצבנה כ-220 מצלמות נוספות. מצלמות אלו תשקפנה תמונת מצב עדכנית, יומם וליל, ותסייענה לצוותי הפיקוח לאתר, לזהות ולתעד מקרי אלימות.

בנוסף למצלמות המוקד, תפעל יחידה ייעודית של המשטרה המונה 16 שוטרים, אשר צוותים שלה יסיירו רגלית במקומות הומי אדם. סיורים אלה יאפשרו לצוותי המשטרה לתת מענה מיידי לאירועים המתרחשים באזור הסיור.

יחידה ייעודית נוספת של משטרת ישראל – יחידת השיטור הימי – פועלת באגם הכנרת באמצעות שוטרים אשר מצויידים בכלי שיט חדישים, ביניהם: ספינות צרעה, אופנועי ים, סירות גומי, רכבים, קטנועים וטרקטורון.

השר ארדן: "הגיע הזמן להחזיר את הכנרת לכלל ציבור ואת השקט והביטחון לחופים. התקציבים, האמצעים המתקדמים והציוד המשוכלל שהעברנו למשטרה ולרשויות, נועדו לספק להן את הכלים כדי לחזק את הביטחון ולהבטיח את השקט בחופי הכנרת, כך שאזרחי ישראל יוכלו ליהנות מאחד ממשאבי הטבע היפים ביותר במדינה".