הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הכנס המקצועי הראשון של מצילי הדבורים בישראל


אל תרססו את הדבורים - מתנדבי 'מגן דבורים אדום' יגיעו להציל אותן. האם ידעתם שבכל נחיל דבורים יש עשרות אלפי דבורים וכל פגיעה בו גורמת נזק בלתי הפיך? הדבורים הנעלמות מהוות מקור למרבית השפע שבעולם ותומכות בכל שרשרת המזון בטבע. הערב יתקיים הכנס המקצועי הראשון של מצילי הדבורים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-06-2018



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

הערב יתקיים לראשונה הכנס המקצועי הראשון של מצילי הדבורים בישראל. התארגנות המתנדבים "מגן דבורים אדום" נוסדה בשנת 2013 על ידי יוסי אוד ורונן כפיר, בעיצומו של משבר הדבורים העולמי, המכונה " תופעת התמוטטות המושבות" באנגלית: Colony Collapse Disorde או בקיצור CCD.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

מצד אחד הדבורים נעלמות ומצד השני נהגו עיריות, רשויות ואנשים פרטיים לרסס ולהשמיד נחילי דבורים שהתנחלו במקומות שמפריעים או מפחידים את הציבור. ראוי לציין שבכל נחיל דבורים יש עשרות אלפי דבורים וכל פגיעה בנחיל גורמת נזק בלתי הפיך, הן לנחיל המרוסס והן ליכולת של אוכלוסיית הדבורים בעולם להתאושש.

התארגנות "מגן דבורים אדום" מונה כיום למעלה מ-100 מתנדבים - דבוראים וחובבי דבורים, העונים לקריאות של הרשויות ושל אנשים פרטיים שנחילי דבורים מפריעים להם. הם עוזבים את כל עיסוקיהם - בבית, בעבודה, או באירועים משפחתיים, ועושים כל מאמץ להציל נחיל שסכנת ריסוס והשמדה מאיימת עליו.


מתנדבי 'מגן דבורים לישראל' בפעולה להצלת נחיל דבורים, צילום: באדיבות יוסי אוד

המתנדבים פיתחו שיטות הצלה מגוונות להצלת נחילי דבורים מעצים, מתוך קירות, מרזבים ועוד, בין השאר פיתחו מתנדבים שואבי-דבורים ומלכות דבורים, מיכליי העברה, ציוד לאיסוף דבורים בגובה ועוד.

המטרה של ההתארגנות היא בראש ובראשונה להציל כל נחיל שסכנת ריסוס והשמדה מאיימת עליו וגם: להחזיר את הקשר והחיבה בין דבורים ואנשים, לעודד את "השבת הדבורים הנעלמות אל העיר ואל הסביבה" לחנך ילדים ומבוגרים לחיות בדו-קיום עם הדבורים ובסביבה דבורית, לפתח תכניות לימודים לבתי הספר לקשר של דבורים-אדם-אדמה. לעורר את הידע הציבורי לחשיבות הדבורים ולהגנה עליהן מפני ריסוס והשמדה, לעודד עיריות ורשויות לגדל "צמחייה צופנית" ו"צמחייה מרפאת" לדבורים ועוד.

הדבורים הנעלמות מהוות מקור למרבית השפע שבעולם: הן מאביקות 75% מהאבקה וכפועל יוצא תומכות משמעותיות בשרשרת המזון בטבע, הן אחראיות באופן ישיר לכ- 40% מהמזון שאנו אוכלים וכפועל יוצא להבטחת המזון בעולם, הן תורמותצלאיכות האוויר, לבריאות האדמה ולמעשה מהוות את המקור למרבית מכוחות החיים על פני כדור הארץ.

היעלמות הדבורים מהווה סכנה אמיתית להתנהלות התקינה של כדור הארץ, לקיומם של מרבית האורגניזמים שבו ולעתידם של בני האדם.



לפרטים נוספים:
יוסי אוד 054-2275865 (תשאירו הודעה ואחזור אליכם)
ריצ'ארד רוזנבלום: 050-5293099
ורד אושר (פארק הרצליה) 053-7229145