הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד האוצר יעביר 16 מיליון ₪ לטובת המאבק בפשיעה החקלאית


לאחר משא ומתן ארוך של משרד החקלאות עם משרד האוצר, אושר התקציב לטובת הפוליסות של החקלאים. השר אורי אריאל: ''בשורה משמעותית אשר תוביל להטיב עם החקלאים. זהו מהלך חשוב בין מהלכים נוספים שאנו מקדמים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-06-2018



שלד כלי חקלאי שהוצת בחודש מרץ גליל, צילום: החברה לפיתוח הגליל

שר האוצר משה כחלון ושר החקלאות אורי אריאל הגיעו להסכמה לפיה יועברו 16 מיליון שקלים לטובת פוליסות לחקלאים, בגין גניבת והשמדת יבולים מבתי אריזה, גניבות בקר וגניבות צאן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

יש לציין כי הסיכום בעניין נחתם בינואר עם האוצר, במסגרת תקציב 2019, והאוצר התנה את העברת הכסף בפעולות שינקוט המשרד לביטחון הפנים נגד הטרור והפשיעה החקלאית. היום כאמור, אושרה העברת הכספים.

בהודעה משותפת של שני המשרדים נמסר, כי ''משרד החקלאות ומשרד האוצר, קידמו את הנושא על מנת שחקלאים יוכלו להתמודד כלכלית הפסדים של גניבות ויקבלו כיסוי ביטוחי'. שר החקלאות אורי אריאל קידם משנת 2017 מול משרד האוצר את הפוליסות על מנת להטיב עם החקלאים אשר נפגעו בעקבות פשיעה חקלאית.

הפוליסות, יפעלו דרך קנ"ט - הקרן לביטוח נזק טבע בחקלאות, וישירות לחקלאים. התקציב יופנה לטובת סבסוד פרמיות ביטוח במסגרת תקציב מיוחד שיינתן לקרן לנזקי טבע, חברת הביטוח הממשלתית.

שר האוצר משה כחלון: "על מנת לסייע לחקלאי ישראל להתמודד עם גל הפשיעה ולאור הקשיים בקבלת ביטוח לפשיעה חקלאית מחברות הביטוח, החלטנו על פרסום פוליסה ראשונה מסוגה שתאפשר לחקלאים ודאות רחבה יותר. זהו צעד משלים שנועד לאפשר יציבות עד לפעולת גורמי האכיפה. אני תקווה כי תוכנית הממשלה למיגור התופעה תשנה את מציאות חייהם של החקלאים בהקדם האפשרי, ותסייע בעקירת הפשיעה מן השורש".

שר החקלאות אורי אריאל: "בשורה משמחת לחקלאים. לאחר משא ומתן ארוך עם האוצר, אושר התקציב לפוליסות לפשיעה חקלאית. זוהי בשורה משמעותית אשר תוביל להטיב עם החקלאים. זהו מהלך חשוב בין מהלכים נוספים שאנו מקדמים. נמשיך לפעול לטובת החקלאים."