הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחסור בעגבניות ? ''הקמעונאים מעלים מחירים על גבם של המגדלים והצרכנים''


נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי קורא לשר החקלאות אורי אריאל שלא לשחק לידי הקמעונאים. ''הם מייצרים פייק מחסור ומעלים מחירים. לא מעניין אותם יחסי החוץ של ישראל ולא מעניינים אותם החקלאים או הצרכנים, אלא לשלשל עוד שקל לכיס על חשבון כולנו''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-06-2018



עגבניות חממות כחול-לבן, צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

"הקמעונאים מייצרים פייק מחסור ומעלים מחירים על חשבון היחסים הבינלאומיים של ישראל ועל גבם של המגדלים והצרכנים". כך אומר היום (ה') נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

דבריו של אמיתי נאמרו בתגובה להודעת משרד החקלאות מאתמול, כי בכוונתו להורות על ייבוא עגבניות בשל העלייה החדה במחירן, כתוצאה ממחסור ביבול מקומי.

על פי הודעת המשרד, בימים האחרונים נרשמה עלייה חדה במחיר הסיטוני של העגבניות שהגיע ל- 6.50 ₪ לק''ג. הסיבה לכך הוא החום ששרר בחודש מאי, שהיה אחד החודשים החמים ביותר השנה. עקב החום נפגעה החנטה, וכתוצאה מכך יבול העגבניות פחת.

אי לכך, הודיע המשרד, כי ימשיך להגן על החקלאים המקומיים מחד, ולספק מחיר הוגן לצרכנים מאידך. ''אם מחירן ימשיך לעלות, יפעל המשרד להורדת המחיר לצרכן''. משמעות הדבר - אישור לייבא עגבניות מחו''ל, בדרך כלל טורקיה.

אמיתי פנה לשר החקלאות אורי אריאל בבקשה ''שלא לשחק לידי הקמעונאים. בזמן שהשר הקפיא את הייבוא מטורקיה לפני כחודש לאור המצב המדיני, ממשיכים הסיטונאים והקמעונאים לייבא עגבניות מטורקיה עם מכס ומעלים את המחירים לצרכן כדי שיורידו להם את המכס. זו שיטה ידועה שהם נוקטים לאורך כל השנה כדי שהממשלה תוריד להם מכסים.

''מדובר בהתנהלות חזירית גרידא'' אומר אמיתי. ''לא מעניין אותם יחסי החוץ של ישראל ולא מעניינים אותם החקלאים או הצרכנים, כפי שהם טוענים בכל ראיון. כל מה שמעניין אותם זה לשלשל עוד שקל לכיס על חשבון כולנו. אסור לשחק להם לידיים ולפתוח את הייבוא ובטח שלא מטורקיה".

מה עומד מאחורי עליית מחירי העגבניות בימים האחרונים?

פרסומים בתקשורת מציינים את עליית הטמפרטורות והמחסור במים כגורמים...

‎Posted by ‎התאחדות האיכרים והחקלאים בישראל‎ on‎ חמישי 14 יוני 2018