הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שימוש במוצרי בטיחות בדרכים חקלאיות


יותר ויותר חקלאים מוצאים את הדרכים החקלאיות, שבעבר היו ריקות מתנועה, עמוסות בתנועה ערה יחסית של כלי רכב. אחד הפתרונות הפשוטים והיעילים לפתרון הבעיות השונות הנובעות מהמצב, הוא התקנת מראות פנורמית ופסי האטה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-06-2018



שימוש במראה פנורמית בדרך חקלאית, צילום: באדיבות חברת Asprod

בטיחות בדרכים היא נושא חשוב בו מושקעים משאבים רבים וזאת כדי לצמצם ולמנוע תאונות. את מרבית המשאבים הרשויות מפנות לדרכים עירוניות, בעיקר בצמתים מסוכנים, בקרבת בתי ספר, גני ילדים וסביב מעברי חציה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

עם גידול האוכלוסייה ותנופת הבנייה של השנים האחרונות, השכונות החדשות וההרחבות של המושבים והקיבוצים פולשות גם לשטחים ולדרכים החקלאיות, זאת בנוסף לתרבות רכבי ה 4X4 בישראל ההולכת וגוברת ולצד ספורטאים המבצעים פעילות גופנית כגון רכיבה על אופניים, ריצה והליכה בדרכים חקלאיות.

יותר ויותר חקלאים מוצאים את הדרכים החקלאיות, שבעבר היו ריקות מתנועה, עמוסות בתנועה ערה יחסית של רכבים שלא פעם מסכנים את החקלאים הנוהגים בכלים חקלאיים ואת בעלי הרכבים הפרטיים המסתובבים בדרכים החקלאיות.

ASPROD הינה חברה המתמחה בייבוא ושיווק של מוצרי בטיחות שונים אשר בשנים האחרונות לקוחותיה פונים אליה ומדווחים על מפגעי בטיחות, הנמצאים דווקא בדרכים ושטחים חקלאיים.

הפחתת מהירות הנסיעה

נסיעה מהירה, הינה מסוכנת ומגבירה את הסיכוי לתאונה וכן את חומרת הפגיעות במקרה של תאונה. אך בדרכים חקלאיות, מתווסף לבעיה גם נושא האבק העולה מהדרך, שכן לרוב דרכים חקלאיות אינן סלולות ומהירות נסיעה גבוהה, יוצרת אבק שעלול להזיק לגידולים החקלאיים, לבתי האריזה ולחממות. אחד הפתרונות הפשוטים והיעילים ביותר להפחתת מהירות, גם בדרכים חקלאיות היא התקנת פסי האטה בדרכים. פסי האטה יגרמו להרעדה של כלי הרכב הנוסע עליהם ויאלצו את הנהג להאט את רכבו. שימוש בפסי האטה נמצא כיעיל ביותר וזאת בעלות נמוכה יחסית.


שימוש בפסי האטה בדרך שאינה סלולה, צילום: באדיבות חברת Asprod


הגדלת שדה הראיה באמצעות מראה פנורמית

אחת הבעיות העיקריות בדרכים חקלאיות היא שדה ראיה לקוי (שטח מת) בסביבת צמתים, עיקולים ופניות חדות. בעיה מסוג זה קיימת פעמים רבות ביציאה ממתחם חממות, ביציאה מבתי אריזה חקלאיים, במעברים תת קרקעיים מתחת לכבישים ועוד.

אחד הפתרונות הפשוטים והיעילים לפתרון הבעיה הוא התקנת מראה פנורמית, שתפקידה הוא לעזור לנהג לראות שטחים מתים. באמצעות השתקפות הדרך במראה, יוכל הנהג לראות את שקורה מעבר לשטח המת ובכך להיכנס לצומת או להשתלב בעיקול בבטחה. את התקנת המראה הפנורמית ניתן ליישם על גבי כל עמוד או קיר (בהתאם לדגם המראה והתושבת איתה היא מסופקת).


שימוש במראה פנורמית בדרך חקלאית, צילום: באדיבות חברת Asprod

לסיכום

בכל הקשור לבטיחות אין להקל ראש. כשמתרחשת תאונה, לנפגעים, זה ממש לא משנה אם היא התרחשה בדרך עירונית מיושבת או בדרך חקלאית. באמצעות התקנה של מוצרי בטיחות בסיסים, לא יקרים ושהתקנתם פשוטה ניתן לצמצם משמעותית את התאונות.
למידע נוסף על אביזרי בטיחות - https://asprod.co.il