הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות: עוקבים אחר עליית מחירי העגבניות


הסיבה לעליית המחיר נעוצה באקלים החם ששרר בחודש מאי, שפגע בכמות היבול של העגבניות, וכנראה שהייבוא, בדרך כלל מטורקיה, בלתי נמנע. ''משרד החקלאות ימשיך להגן על החקלאים המקומיים מחד, ולספק מחיר הוגן לצרכנים מאידך. אם מחירן ימשיך לעלות, יפעל המשרד להורדת המחיר לצרכן''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-06-2018



עגבניות איכותיות מחממות מועצה אזורית אשכול, צילום: מוטי אביבי

האם ייבוא עגבניות מטורקיה בדרך ? בימים האחרונים נרשמה עלייה חדה במחיר הסיטוני של העגבניות שהגיע ל- 6.50 ₪ לק''ג. הסיבה לכך הוא החום ששרר בחודש מאי, שהיה אחד החודשים החמים ביותר השנה. עקב ההחום נפגעה החנטה, וכתוצאה מכך יבול העגבניות פחת.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

שוק העגבניות הינו שוק תנודתי, המושפע ממשתנים בלתי תלויים כגון מזג אוויר לעומת היקפי שטחי הזריעה, ומחסור בעגבניות כידוע עלול להוביל לעלייה במחירן לצרכן.

על פי מדיניות משרד החקלאות, כאשר מחירן הסיטוני של עגבניות עולה על 6 ₪ במשך 4 ימי עבודה ברצף, פועל המשרד, ביחד עם נציגי החקלאים להורדת מחירן לצרכן.

ממשרד החקלאות נמסר כי המשרד עוקב באופן רציף אחר האספקה הסדירה של שוק העגבניות והתוצרת החקלאית הטריה לטובת הצרכנים. בתוך כך, נעשות הערכות מצב תכופות.

שר החקלאות, אורי אריאל: "יוקר המחייה ורווחיות החקלאים עומדים לנגד ענינו. כאשר אנו צופים עלייה במחירי תוצרת חקלאית, אנו פועלים בתיאום עם נציגי החקלאים להורדת המחיר. שיתוף פעולה עם החקלאים יטיב הן עם הצרכנים והן עם החקלאים. נמשיך לפעול לטובת הורדת יוקר המחייה ולטובת החקלאים".