הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השריפות בדרום: טרקטורוני כיבוי הוכנסו למערך הכבאות וההצלה


באמצעות הטרקטורונים שנרכשו בהליך מזורז, והמותאמים לכיבוי שריפות, יוכלו לוחמי האש לתת מענה מהיר יותר לשריפות בשטחים אליהם לא ניתן להגיע עם רכבי הכיבוי הגדולים, ובכך ניתן יהיה לצמצם את הנזק לחקלאות ולטבע

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-06-2018



לוחמי האש בדרום עם טרקטורוני הכיבוי, צילום: כבאות והצלה לישראל

נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, הורה לרכוש בהליך מזורז טרקטורוני כיבוי, שיסייעו בהתמודדות עם השריפות בדרום: "הטרקטורונים החדשים יסייעו ללוחמי האש להתמודד עם שריפות בשטחים אליהם לא ניתן להגיע עם רכבי הכיבוי הגדולים וכך לצמצם את הנזק לחקלאות ולטבע".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

הרכש המהיר התאפשר בסיועו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שאמר אתמול: ''הטרקטורונים החדשים הם חיזוק משמעותי לכוחות הכיבוי וההצלה הפועלים לכיבוי השריפות, שגורמים עפיפוני הטרור באזור הדרום".

הטרקטורונים הם מדגם "פולריס 1000 General" שיכולים להסיע שני לוחמי אש עם ציוד כיבוי.

הרכב מצויד במערכת 4X4 שמקנה לו יכולת עבירות גבוהה במיוחד גם בשטחים קשים וכמובן יכולת נסיעה על כביש. כמו כן, לטרקטורון יכולת גרירה של 600 ק"ג.

הטרקטורון מצויד בכלוב התהפכות, שמונע פגיעה בנוסעים במקרה של התהפכות. אגף לוגיסטיקה בנציבות הכבאות וההצלה התקין בכל טרקטורון ערכת כיבוי ניידת מסוג CAPS וציוד עזר נוסף. יתר על כן, בשל האישור המהיר האגף הצליח לרכוש ולחלק את הטרקטורונים לשטח תוך מספר ימים.