הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חה''כ חיים ילין: ענף הדגים הישראלי נפגע בשל הייבוא הפרוע


יו''ר השדולה החקלאית בכנסת הגיע לעמק המעיינות כדי לשמוע ממגדלי הדגים על ההתמודדות שלהם עם אתגרי הורדת המכס של ייבוא דגים. ''באתי כדי להבין מקרוב ולראות כיצד אני יכול לסייע ולעזור לענף המדהים הזה, שגם הוא כמו ענפים נוספים, נמצא בהישרדות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-06-2018



מימין: אלי שריר וחיים ילין בעמק המעיינות, צילום: קקטוס תקשורת - באדיבות ארגון מגדלי הדגים

ארגון מגדלי הדגים אירח אתמול (א') את יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, חה"כ חיים ילין (יש עתיד), לסיור בבריכות הדגים ומפגש עם עשרות מנהלי ועובדי הענף.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

חה"כ ילין הגיע לעמק המעיינות, בתוך צבר האירועים האחרונים באזור עוטף עזה, בו הוא מתגורר, כדי לשמוע ממגדלי הדגים על ההתמודדות שלהם עם אתגרי הורדת המכס והפערים בפיקוח ובדיקות האיכות בין הדגים המיובאים לתוצרת הארץ ולהכיר את ההתחדשות והאירועים האחרונים בענף.

חה"כ ילין, המלווה מקרוב את החקלאים ותומך בהם לאורך כל שנות פעילותו בכנסת, נפגש עם הנהלת ארגון מגדלי הדגים ושמע סקירה מפי מנכ"ל הארגון, אלי שריר, על מצב הענף היום.

המפגש התקיים במעמד ראש המועצה האזורית עמק המעיינות יורם קרין וצוותו, שתיארו את חלקו החשוב של ענף המדגה בכלכלת האזור. בהמשך יצאו חה"כ ילין ונציגי ארגון מגדלי הדגים לסיור תצפית על נוף בריכות הדגים בעמק והסבר מפי מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי – עובד יבין, על הרפורמה הסביבתית בטיוב מי פלט הבריכות, שיישומה מתעכב בשל חוסר וודאות כלכלית בענף.

אלי שריר, מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים: "כמו חקלאים רבים בארץ, גם אנחנו מעריכים את הנגישות והאוזן הקשבת שמעניק חבר הכנסת ילין לכל פנייה או עניין הנוגע לחקלאות ולחקלאים ולכן שמחנו מאוד לארח אותו אצלנו לסיור מעמיק ויסודי ולשיחה שוטפת וכנה. כל משתתפי המפגש ציינו את נכונותו של חה"כ ילין לקיים שיח פתוח ובלתי אמצעי ולענות על שאלות, חלקן כואבות, על מצב החקלאות בישראל בכלל וענף המדגה בפרט".

חה"כ חיים ילין: "ענף הדגים תוצרת כחול לבן, ששומר גם על גבולות מדינת ישראל, נפגע מול הייבוא הפרוע של דגים. באתי כדי להבין מקרוב ולראות כיצד אני יכול לסייע ולעזור לענף המדהים הזה, שגם הוא כמו ענפים נוספים, נמצא בהישרדות".

הביקור הסתיים במפגש ומנגל על טהרת הדגים הישראליים הטריים, שאירחו אנשי מדגה קיבוץ שלוחות, בהשתתפות עשרות מגדלי דגים וגורמים נוספים הקשורים בענף.