הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החברה לפיתוח הגליל: עליה של 5% ביבול החקלאי


לאור הקיצוצים במכסות המים בשנים האחרונות, בחברה לפיתוח הגליל שמים דגש על גידולים אשר נחשבים לחסכוניים בצריכת מים, וכן כאלה שהם בעלי יבול גבוה. השנה חלה עליה של 5 אחוזים בגידולי תפוחי האדמה, הגזר והתירס בעמק החולה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-06-2018



-28,000 טון בשנה של תירס מהגליל, צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

במהלך השבועות האחרונים, החלו בחברה לפיתוח הגליל באמצעות חברת ג"ג, באיסוף היבול בשטחים החקלאיים בעמק החולה, וכבר ניתן להגיד כי נרשמת עלייה של 5% ביבול לעומת השנה שעברה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

לאור הקיצוצים במכסות המים בשנים האחרונות, בחברה לפיתוח הגליל שמים דגש על גידולים שנחשבים לחסכוניים בצריכת המים, וכן על גידולים בעלי יבול גבוה אשר יכולים לשאת את העלייה במחיר המים.

בשטחים החקלאיים בעמק החולה גידלו השנה גזר בשטח של כ-3,000 דונם, כאשר הצפי הוא ליבול שיא של כ-10 טון של גזר איכותי לדונם ובסך הכל כ-30,000 טון.

ברחבי הגליל מגדלים החקלאים גם תירס מזנים שונים בשטח של 14,000 דונם, כאשר 8,000 דונם מהם הינם זנים המיועדים לתעשייה וכ- 6,000 דונם מיועד לבעלי חיים. בסך הכל יבול התירס מהגליל יסתכם השנה בכ-28,000 טון.

גידול פופולארי במיוחד בעמק החולה, הינו תפוחי האדמה, והוא מתפרס על פני שטח של כ- 3,000 דונם. על פי האיסוף עד כה, עולה כי היבול השנה גדל והגיע לכ-5 טון לדונם. משמע, כ-15,000 טון תפוחי אדמה איכותיים יאספו במהלך החודש הקרוב מהשטחים החקלאיים בגליל.


גידול פופולארי בעמק החולה - תפו''א, צילום: החברה לפיתוח הגליל

לדברי עופר גרשוביץ מנהל ג"ג, מדובר בעליה בכמות היבול בכל שלושת הגידולים ביחס לשנה שעברה: "מהנתונים עד כה עולה, כי יש עליה מבורכת של 5% ביבול ואנו כמובן מברכים על כך" .

עמוס לוין, סמנכ"ל החקלאות בחברה לפיתוח הגליל מציין, כי על אף הקשיים, הטרור החקלאי ממנו סובלים החקלאים בכל רחבי הארץ, ייבוא התוצרת החקלאית, קיצוצי מכסות המים ועליית המחירים, חקלאי הגליל ממשיכים לפעול למציאת פתרונות יצירתיים באמצעות מחקרים המתבצעים במו"פ צפון וביתר מכוני המחקר בגליל ובגולן להמשך קיום וביסוס החקלאות בגליל''.