הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מפקד החקלאות - הקצאת עובדים זרים בענף החקלאות לשנת 2019


החקלאים מתבקשים למלא את חוברת המפקד בהתאם להנחיות, בצירוף כל המסמכים הנדרשים, ולהגישה למחוז משרד החקלאות ופיתוח הכפר עד לסוף חודש יולי. כל הפרטים בכתבה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-06-2018



עובדים זרים במשק מנגו באלמגור, צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

רשות האוכלוסין וההגירה ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר מודיעים בזה, כי המפקד כבסיס נתונים להקצאת עובדים זרים בענף החקלאות, החל בתאריך 27/5/18 י"ג סיוון תשע"ח.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

ציבור החקלאים מתבקש להדפיס חוברת המפקד (בקישור כאן) או לחלופין לפנות למחוז משרד החקלאות המעניק שירותים למשק החקלאי, בהתאם לרשימת המחוזות המפורטת המפורטת בקישור, לשם קבלת החוברת.

את החוברת יש למלא בהתאם להנחיות, בצירוף כל המסמכים הנדרשים, ולהגישה למחוז המשרד וזאת לכל המאוחר עד ליום ג', 31.7.2018.

יובהר כי תנאי מקדים לבחינת חוברת המפקד יהא השתתפות מגיש הבקשה בהליך מיפוי ממוחשב של שטחי משקיו החקלאיים המשמשים לגידולי הצומח (בלבד) וזאת עד למועד הנקוב לעיל בלבד (להלן – "המיפוי").

במושבים - הודעה על שעות הקבלה למיפוי תועבר למזכירות הישוב ועל כל חקלאי להתעדכן מול רכז היישובי . בקיבוצים וערים- על החקלאי להתעדכן מול המתכנן האחראי במחוז.

חוברת שלא תמולא בהתאם להנחיות או לא תוגש במועד שנקבע לכך, או שלא יערך לגביה מיפוי על ידי מגיש הבקשה - לא תתקבל במחוז והחקלאי המגיש לא יהיה זכאי למתן המלצה לקבלת היתר לעובדים זרים במשך כל אחת מהשנים בהן יחול המפקד.

למען הסר כל ספק, אין בהגשת החוברת כדי להקנות למבקש כל זכות לקבלת היתר/ים להעסקת עובד/ים זר/ים לשנת 2019 וכן לכל שנה לגביה יחול המפקד החקלאי והגשתה של החוברת מהווה רק תנאי מקדמי לבחינת מתן המלצה למתן ההיתר.

אין משום הגשת חוברת המפקד החקלאי לשנת 2019 משום הבטחה לעשות שימוש בנתוני החוברת ו/או אילו מהם, לצורך מתן המלצה על עובדים זרים בחקלאות לשנת 2019 וככל שהמפקד ישמש גם לשם מתן המלצה לשנים הבאות גם עבור שנים אלו. מבלי לפגוע באמור לעיל, המשרד יהיה רשאי לערוך השוואה בין נתוני חוברת מפקד זו ובין נתונים הקיימים ברשותו.

משרדי הממשלה האמורים יהיו רשאים לקבוע, כי הנתונים שיימסרו במסגרת המפקד ישמשו בסיס להקצאות היתרים גם לשנים שלאחר מכן, כאשר החישוב ביחס לכל שנה יעשה בכפוף למכסת העובדים המרבית בענף החקלאות, כפי שנקבעת מעת לעת על ידי ממשלת ישראל, ובהתאם למפתחות ההקצאה (מקדמים) שיקבעו לאותה שנה וכן למדיניות הממשלה שבתוקף.