הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נזק כבד לבית הקברות בכנרת - עצים קרסו ומצבות נעקרו


בעיצומה של הסופה ביום חמישי, קרס הדקל הידוע משירה של המשוררת רחל, לא הרחק מקברה. נזקים קשים נגרמו למצבות בבית הקברות ההיסטורי לחופה של הכינרת, ולקברים בבית העלמין הצבאי בדגניה א'. גם עץ הברוש הענק, המוכר בשם ''עץ המדינה'', קרס בסופה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-04-2018



בית הקברות כנרת לאחר הסופה, צילום: דוברות המועצה האזורית עמק הירדן

"שם על חוף הים, יש דקל שפל צמרת, סתור שיער הדקל כתינוק שובב"
, כתבה המשוררת רחל בשירה ''כנרת''. ביום חמישי, בעיצומה של הסופה הקשה שהיכתה גם בעמק הירדן, קרס הדקל לא הרחק מקבריהן של רחל ונעמי שמר, שהלחינה את השיר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

בסופה ניזוקו קשות בית הקברות של כנרת ומספר קברים בחלקה הצבאית בקיבוץ דגניה א'. גם עץ הברוש הגדול, המוכר בשם ''עץ המדינה'' קרס בסופה. הברוש ניטע בהוראת קק''ל בט"ו בשבט תש"ח, בגן המגינים, מול מוצא הירדן מן הכנרת. ברוש זה הוא זכר לברוש שנטע הרצל בהיותו בארץ.

בית הקברות כנרת השוכן לחופו של האגם, אשר קבורים בו אישים מפורסמים בני העלייה הראשונה והשנייה, נחשב למוקד עלייה לרגל של מטיילים רבים מכל הארץ. בעקבות הנזקים, הוא יהיה סגור למבקרים במהלך השבועות הקרובים.


הדקל משירה של רחל המשוררת, צילום: דוברות המועצה האזורית עמק הירדן

עץ ענק אשר נפל במרכזו של בית הקברות בכנרת גרם נזקים למספר קברים. הגישה אל קברה של המשוררת רחל ולקבריהם של כצנלסון, סירקין, הס, בורוכוב ומספר קברים נוספים – בלתי אפשרית עד שתושלם מלאכת הטיפול והשיקום.

אנשי המועצה הדתית במועצה האזורית עמק הירדן ביחד עם צוות משרד הביטחון, החלו לבחון ביום שישי גם את היקף הנזקים אשר נגרמו לקבריהם של חללי צה"ל בבית העלמין בדגניה א' ובהם הקבר של הטייס ערן כהן ז"ל, אשר היה בבחינת נעדר במשך 21 שנים, עד אשר הובא לקבר ישראל. אנשי המועצה הדתית יחלו בטיפול זהיר וקפדני בקבר ובסביבתו.


בית העלמין הצבאי בקיבוץ דגניה א', צילום: דוברות המועצה האזורית עמק הירדן

ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום סייר ביום שישי בבתי העלמין והתרשם מהנזקים הקשים לקברי חללי צה"ל ולקבריהם של כמה מגדולי האומה בבית העלמין כנרת. גרינבאום הבהיר, כי המועצה תירתם להחזרה מהירה של בתי העלמין לקדמותם.


בית העלמין הצבאי בקיבוץ דגניה א', צילום: דוברות המועצה האזורית עמק הירדן

"אנחנו מקווים מאד שממשלת ישראל תתגייס מתוך הכרה בחשיבותם של הסמלים הלאומיים שניזוקו בעמק. כאן טמונים ראשי הציונות, הוגיה ומנהיגיה, אשר פעלו בעמק הירדן במשך שנים רבות והפכו את חלום המדינה הציונית למציאות. אין דבר שהוא ישראלי יותר מאשר מורשתם והגותם של האנשים הללו ואין לי ספק שהמדינה תהיה שותפה שלנו בהתגייסות למבצע ההכרחי הזה". אמר ראש המועצה עידן גרינבאום.