הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


Jain Irrigation מקימה בהודו את פרויקט ההשקיה בטפטוף הגדול בעולם


בפרויקט שיתפרס על שטח של 123 אלף דונם ויספק את צרכיהם של מעל 7300 חקלאים מקומיים ב-15 כפרים, יעשה שימוש במערכות מתקדמות של טפטוף בהשקיה, שפותחו על ידי חברת נען-דן ג'יין, מחלוצות חברות ההשקיה הישראליות. ''אנו מניעים מהפיכה בתחום ההשקיה במדינה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-04-2018



פרויקט ההשקיה בהודו, צילום: צילום: JISL - באדיבות חברת נען דן ג'יין

Jain Irrigation, ספקית עולמית של פתרונות בתחומי החקלאות ההשקיה והמזון, מבצעת במדינת קרנטקה שבהודו, פרויקט השקיה מודרנית בטפטוף הנחשב לגדול מסוגו בעולם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

הפרויקט יתפרס של שטח של 123 אלף דונם ויספק את צרכיהם של מעל 7300 חקלאים מקומיים, ב- 15 כפרים. ההיקף הכספי שלו מוערך ב-75 מיליון דולר.

במסגרת הפרויקט יעשה שימוש במערכות שאיבה מתקדמות, ברשתות צנרת HDPE/PVC של החברה ובמערכות מתקדמות של טפטוף בהשקיה, שפותחו, בין השאר, על ידי נען-דן ג'יין, חלוצת חברות ההשקיה הישראליות, חברה בין-לאומית מובילה ביצור והפצה של פתרונות טכנולוגיים הממקסמים את השקעת המשאבים ליחידת יצור חקלאי.

זיו רונן, סמנכ"ל בחברת נען-דן ג'יין: ''הפעילות בקרנטקה כוללת הקמה של התאגדויות מקומיות של חקלאים לשימוש במים, מחקרי שדה, תכנון, עיצוב, אספקה וביצוע בשטח ״עד לשלב מסירת המפתח״. ״הפרויקט כולל מערכת משוכללת לחלוקת המים, וכן הדרכה והנחיה של החקלאים באזור ותמיכה טכנית ואגרונומית בחמש השנים שלאחר השלמת המיזם הענק״.


פרויקט ההשקייה בהודו, צילום: צילום: JISL - באדיבות חברת נען דן ג'יין

לדברי רונן, במיזם משולבות כמה מהטכנולוגיות המתקדמות בעולם בתחומי החקלאות, ביניהן שימוש במערכות פיקוד ובקרה Jain-logic שידאגו לבקרת וניטור ההשקיה והדישון האוטומטית, כמו גם מערכת Jain IrriCare מבוססת הענן, אותה יוכלו החקלאים בשטח לתפעל באמצעות אפליקציית מובייל. ״מדובר בייעול משמעותי שלא רק יחסוך אלפי שעות אדם, אלא בעיקר יחסוך במים מאד יקרים, ישפר את איכות הקרקע המושקית ויעלה את רמת החיים של עשרות אלפי התושבים באזור״.

״אנו מניעים מהפיכה בתחום ההשקיה במדינה״, אומר אניל ג׳יין, מנכ"ל תאגיד Jain Irrigation. ״הגישה החדשנית בה אנו נוקטים בפרויקט, "Resource to Root From", תוך שימוש באנרגיה סולרית ובצנרת הובלת מים ולא בתעלות פתוחות היא גישה חלוצית, שכבר הוכיחה את יעילותה בלא מעט מקומות ברחבי העולם. הפרויקט שלנו בקרנטקה יבטיח חקלאות ברת קיימא שתעשה טוב לאנשים ולסביבה בה הם חיים״.


פרויקט ההשקיה בהודו, צילום: צילום: JISL - באדיבות חברת נען דן ג'יין

Jain Irrigation Systems Limited (JISL) היא חברה הודית רב לאומית, עם הכנסות של מעל מיליארד דולר בשנה, המפעילה מעל 30 מפעלי ייצור ברחבי העולם. החברה, על חברות הבת שלה ושותפיה העסקיים, מספקת פתרונות בתחום החקלאות, צנרת והשקיה, תשתיות מים, פתרונות אנרגיה חלופית ומתחדשת, שירותים פיננסיים, תעשיית עיבוד תוצרת חקלאית ועוד מגוון תחומים בתחומי החקלאות. החברה היא חלוצה בתחום מערכות ההשקיה המודרניות ובטכנולוגיות שימור מים אחרות. JISL היא גם חלוצה עולמית באימוץ טכנולוגיות IoT בתחומי החקלאות ומובילה ביצירת פתרונות גלובליים באמצעות חקלאות מדייקת (Precision agriculture).

חברת נען דן ג'יין הישראלית, החוגגת כיום 80 שנות ולזכותה הפיתוחים הראשונים גם בשטח ההשקיה בהמטרה ובמערפלים בישראל ובעולם, משמשת גם כזרוע השיווק והפעילות הבינלאומית של קונצרן Jain , ופועלת בלמעלה מ- 100 מדינות בעולם.