הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יוזמה משותפת למימוש הפוטנציאל של חקלאים קטנים ברחבי העולם


במסגרת שיתוף פעולה של באייר, נטפים, IFC ו-Swiss Re Corporate Solutions מציעות החברות לחקלאים קטנים במדינות מתפתחות מודלים עסקיים ברי קיימא לשיפור הביטחון התזונתי. ''אנו זקוקים לשינוי עולמי משמעותי בחדשנות, שיתופי פעולה ויצירתיות כדי לעזור לחקלאים ברחבי העולם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-04-2018



חקלאות מסורתית בסיירה לאונה, צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

חברת באייר, חברת נטפים, ארגון IFC החבר בקבוצת הבנק העולמי, ו-Swiss Re Corporate Solutions, השיקו בשבוע שעבר יוזמה בינלאומית בשם "Better Life Farming Alliance", שתספק פתרונות הוליסטים וחדשניים לחקלאים קטנים במדינות מתפתחות, זאת על מנת לסייע להם להפוך את הגידול החקלאי לעסק משגשג.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

לצד שותפים נוספים, היוזמה מציעה פתרון הוליסטי לכלל שרשרת הערך של החקלאי - זרעים, השקיה חכמה, חומרים להגנת הצומח, מימון וביטוח – כולם מותאמים לצרכים המקומיים והתרבותיים לחקלאים המגדלים על שטח הקטן משני הקטר (כ-20 דונם).

כ-450 מיליון חקלאים קטנים ברחבי העולם חשופים לאתגרים רבים – בהם מחסור באמצעי מימון, השפעות אקלים, מחסור במים, מזיקים ומחלות יבול, הגירת כוח-אדם לערים, תנודות מחירי הסחורות וחסמים רגולטוריים שונים – ועל כן מממשים רק חלק קטן מפוטנציאל הייצור שלהם.

על ידי חיבור המומחיות העולמית עם ידע ושותפים מקומיים, ומתן פתרונות אגרונומיים מתקדמים, שיתוף הפעולה בין החברות שואף לסייע לחקלאים לממש את הפוטנציאל שלהם לא רק כדי לשרוד, אלא לצמוח כעסק משגשג המתמקד בקיימות.

"אנו זקוקים לשינוי עולמי משמעותי בחדשנות, שיתופי פעולה ויצירתיות כדי לעזור לחקלאים ברחבי העולם לגדל מזון בריא יותר, בטוח יותר, ובמחיר סביר יותר באופן בר קיימא", אומר ליאם קונדון, נשיא חטיבת מדעי הצומח בבאייר, בהשקה רשמית שהתקיימה בוושינגטון בשבוע שעבר. "’Better Life Farming’ היא דוגמא מצוינת לאופן שבו מאמץ קולקטיבי והמחויבות לחדשנות, לקיימות ולאחריות חברתית, יכולים לתרום לחיים טובים יותר, לא רק לחקלאים הקטנים ולבעלי משפחותיהם, אלא גם עבור הקהילות המקומיות שלהם."

פיילוטים ראשונים של ’Better Life Farming’ כבר עזרו למספר חקלאים כמו רות, חקלאית מקניה, המספרת שעם שיטות חקלאות מתקדמות יותר היא יכולה כיום להרשות חינוך לילדיה ומצפה לגדל יותר יבול בשנים הקרובות. "בעקבות יוזמה זו, אני רואה את עצמי עושה התקדמות משמעותית בשלוש השנים הקרובות ומפתחת את עצמי ואת האדמה שלי. כיום אני מגדלת על שטח הקטן מהקטר, אולם מאמינה שאהיה מסוגלת לנהל בהצלחה שני הקטר או יותר. זה יאפשר לי לשפר את מעמדי החברתי ולטפל טוב יותר במשפחתי."

רן מידן, מנכ"ל נטפים: "היוזמה המשותפת שואפת להציע פתרונות לאתגרים הגלובאליים הדחופים ביותר שלנו, כגון הביקוש הגובר למזון והמחסור במים. באמצעות שימוש בהשקיה מדויקת, לצד שיטות חקלאיות מתקדמות, חקלאים קטנים יכולים להגדיל בצורה משמעותית את הייבול שלהם, להפחית את התלות במזג האוויר ולהבטיח צמיחה כלכלית."

סרג'יו פימנטה, סגן נשיא IFC למזרח התיכון ולאפריקה מסביר: "IFC מקדמת גישה של אקוסיסטם לתמיכה בחקלאים קטנים לאורך כל שרשרת הערך – ספקי שירותים ומוצרים חקלאיים, מימון וגורמים שייקנו את התוצרת, זאת לצד הכשרה עסקית ופרקטיקות אגרונומיות, באמצעות מערכת יחסים עם הסביבה העסקית התומכת, שתתרום לשני הצדדים".

"באמצעות היוזמה ’Better Life Farming’, אנו יכולים להגן אפילו יותר על חקלאים קטנים מאיומים קיומיים כמו בצורת, ברד, שטפונות ומזג אוויר. על ידי הבטחת פיצוי כספי על פגיעה בייבול והפסדים בהכנסה, ביטוח חקלאי יכול לסייע לחקלאים להתאושש במהירות לאחר אסון טבע – ולהמשיך לפתח את העסק שלהם ולספק פרנסה עבור משפחותיהם", הוסיף אגוסטינו גלבאני, מנכ"ל Swiss Re Corporate Solutions.

היוזמה המשותפת שואפת לסייע בהבטחת מזון בטוח יותר, מזין יותר ובמחיר סביר לאוכלוסיית העולם הגדלה, לקדם את מטרות האו"ם לפיתוח בר קיימא (UN Sustainable Development Goals) של 'סיום הרעב, השגת ביטחון תזונתי, תזונה משופרת וקידום חקלאות בת-קיימא'. השימוש היעיל במשאבים כגון מים, דשן ואנרגיה, יעצימו את החקלאים הקטנים לייצר יבול רב יותר ובאיכות גבוהה יותר, ייצרו עבורם הכנסה גבוהה יותר ויהפכו את החקלאות לאטרקטיבית יותר לדורות הבאים, כדי שקהילות כפריות יוכלו לשגשג.

חברת נטפים היא המובילה העולמית לפתרונות השקיה חכמים לעתיד בר קיימא. לחברה 29 חברות בנות, 17 מפעלי ייצור ולמעלה מ-4,500 עובדים ברחבי העולם, באמצעותם מספקת פתרונות חדשניים למיליוני חקלאים, החל ממגדלים קטנים ועד חברות חקלאיות גדולות, בלמעלה מ-110 מדינות. החברה נוסדה בשנת 1965, כשהיא מובילה את מהפכת הטפטוף, ויצרה מעבר פרדיגמטי להשקיה מדויקת.  כיום, נטפים מספקת פתרונות השקייה חכמה מגוונים לחקלאות, לחממות, לגינון ולכרייה, מלווים בתמיכה בתחום האגרונומיה, הטכני והתפעולי. החברה גם מובילה את החקלאות הדיגיטלית בתחום ההשקייה, תוך שילוב ניטור, אנליזה, שליטה ובקרה בפלטפורמה מתקדמת אחת. נטפים מספקת פרויקטי השקיה מקצה לקצה - ממקור המים ועד לשורשי הצמח, בתמיכת מהנדסים, ניהול פרויקטים ושירותי מימון.

חברת באייר היא חברה גלובאלית בתחומי מדעי החיים המפתחת תרופות לבני אדם ובעלי חיים, חומרי הגנת הצומח וזרעים. מוצריה ושירותיה נועדו לייעל ולשפר את איכות חיי האנשים. במקביל, הקבוצה שואפת לייצר ערך באמצעות חדשנות, צמיחה וכוח השתכרות גבוה. באייר מחויבת לעקרונות פיתוח בר-קיימא ולחובותיה החברתיות והאתיות כתאגיד אזרחי. נכון לשנת 2017, הקבוצה מעסיקה כ-99,800 עובדים, ומחזור מכירות של 35 מיליארד אירו. הוצאות ההון הסתכמו בכ-2.4 מיליארד אירו והוצאות מו"פ כ-4.5 מיליארד אירו.

ארגון IFC , שהינו חלק מקבוצת הבנק העולמי, הינו הארגון הגדול בעולם לפיתוח עולמי המתמקדת בשוק הפרטי במדינות מתפתחות. הארגון עובד עם למעלה מ-2,000 בתי עסק וחברות ברחבי העולם, וממנף את מקורות המימון, הידע וההשפעה שלו על מנת ליצור שווקים חדשים והזדמנויות במקומות המאתגרים ביותר בעולם. בשנה הפיזיקלית 2017 העניק הארגון סכום שיא של 19.3 מיליארד דולר במימון ארוך-טווח למדינות מתפתחות, תוך מינוף הכח של השוק הפרטי על מנת לעזור להילחם בעוני ולהאיץ צמיחה משותפת.
למידע נוסף:

Swiss Re Corporate Solutions מספק פתרונות לגידור הסיכון עבור תאגידים גדולים ובינוניים ברחבי העולם. המוצרים החדשניים והמותאמים אישית יחד עם ביטוח סטנדרטי עוזרים לעסקים לשפר את עמידותם ארוכת הטווח, והשירות המוביל בתביעות מספק להם יותר שקט נפשי. צוות ה"חקלאות ומזון" מספק שורה כוללת של פתרונות חדשניים כמו כיסוי עבור אובדן ייבול, אינדקס מזג-אויר וגידור הכנסה, ללקוחות לאורך כל שרשרת האספקה בחקלאות, לצד שירות חקלאים ישירות באמצעות עסקים חקלאיים ושותפי הפצה.
Swiss Re Corporate Solutionsמשרת לקוחות מתוך 50 משרדים ברחבי העולם, ומגובה ביכולת הפיננסית של Swiss Re Group.