הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בני נוער ישראלים ופלסטינים מחדשים חקלאות עתיקה


תלמידי בתי הספר מירושלים, בתגבור עובדי חברת נען-דן ג'יין שבחרה בפרויקט החקלאי במסגרת מעורבות קהילתית, יצאו לטבע לחדש את החקלאות העתיקה באזור. ''מעבר לתקווה לעתיד משותף טוב יותר, לנו זה נתן גם מוטיבציה לביצוע של עוד פרויקטים קהילתיים מהסוג הזה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-04-2018



צילום: עמית אנוך - מנהל בקרת האיכות בחברת נען-דן ג'יין

חיבור שעובד: בני נוער ישראלים ופלסטינים מירושלים, בתגבור עובדי נען-דן ג'יין , יצאו לטבע לפרויקט חידוש החקלאות העתיקה באזור ירושלים.  בפרויקט לקחו חלק גם אנשי ״ציפורי״, מרכז להכשרה ומנהיגות, עיריית ירושלים והקרן הקיימת לישראל.


» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

מעורבות קהילתית היא לעתים יותר מלתת לקהילה. כך מעריכים בחברת נען-דן ג'יין, שמרכז הפעילות והמפעל שלה ממוקמים בקיבוץ נען שליד רחובות, במועצה אזורית גזר. העובדה שמדובר בחברה בין-לאומית, המובילה ביצור והפצה של פתרונות השקיה, הביא את הנהלת החברה, לבחור בפרויקט חקלאי ביער ירושלים שנערך במסגרת ״ציפורי״, מרכז להכשרה ומנהיגות.

הייחודיות הייתה בהרכב המשתתפים: מלבד עובדי נען-דן ג'יין, לקחו חלק גם בני נוער מבית הספר צור באהר, הפלסטיני ומבית הספר זיו בירושלים. המטרה המשותפת: סיוע בשיקום יער ירושלים, על ידי חידוש חקלאות טרסות, שדרוג סוכות צל והקמת גן אקולוגי, כשעל הדרך ללמוד כיצד מתחזקים מיני-חממה בתנאי שטח. במהלך הפרויקט ניטעו באזור לאורך הזמן עצי תאנה, זית וגפנים.

הצוות המתנדב של נען-דן ג'יין, בהובלתו של עמית אנוך, מנהל בקרת האיכות בחברה, הביא עמו רצון לשיתוף פעולה והרבה התלהבות. ״היה משמח לראות כיצד בני נוער משני העמים מתנתקים מהסמארטפונים, מתעלמים מסוגיות פוליטיות, מכבדים אחד את דעות השני, מעבדים את האדמה, מזיזים ביחד אבנים, מלכלכים ידיים באדמה, מזיעים, מצליחים לתקשר, למרות הבדלי השפה ובסיום המיזם גאים יחד בתוצאה״, מספר אנוך.

אנוך הוסיף, כי ״מעבר לתקווה לעתיד משותף טוב יותר, לנו זה נתן גם מוטיבציה לביצוע של עוד פרויקטים קהילתיים מהסוג הזה, במסגרתם נוכל להנחיל מהידע שלנו לדור הצעיר ולהראות שביחד ניתן לא רק לשמור על הסביבה אלא גם לפתח אותה לטובת הקהילה שמסביב. מעניין היה לגלות שחלק מהנערים והנערות הפלסטינים מגיעים בעצם ממשפחות בהם עסקו בעבר בחקלאותֿ כשעם הזמן הם עברו לאורח חיים עירוני, והפעילות המשותפת, סייעה להם לחזור לשורשים''.

נען-דן ג'יין, חלוצת חברות ההשקיה הישראלית, החוגגת כיום 80 שנות פעילות, היא חברה בין-לאומית מובילה ביצור והפצה של פתרונות טכנולוגיים הממקסמים את השקעת המשאבים ליחידת יצור חקלאי. מומחיות החברה היא בהגדלת היבולים ומזעור הסיכונים, תוך שמירה על משאבי טבע והסביבה. עם למעלה מ -80 שנות ניסיון ובתפוצה של יותר מ- 100 מדינות ברחבי העולם, מציעה כיום נען-דן ג'יין את מגוון המוצרים הרחב והעשיר ביותר בתחום, בישראל ובעולם. ביניהם: פתרונות השקיה זעירה, צינורות טפטוף אינטגרליים, ממטרות חקלאיות, מוצרים לבקרת אקלים, מוצרים לגינון ומערכות לחקלאות מדויקת בר קיימא. לחברה נוכחות משמעותית ברחבי הגלובוס המבוססת על 14 חברות בת, חמישה אתרי יצור בינלאומיים ורשת מסועפת ומפותחת של מפיצים וסוכנים.