הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רשות המים: מצב משק המים הולך ומחמיר


שינויי מזג האוויר וטפטופי הגשם להם זכינו ביומיים האחרונים הורידו אמנם את הטמפרטורות, אך מצב משק המים רק הולך ומחמיר - ושנה זו היא אחת השנים הגרועות והקשות למקורות המים שלנו. מפלס הכנרת ילך וירד במהלך הקיץ בקצב מדאיג כתוצאה מהתאיידות, והוא צפוי להגיע בסמוך לקו השחור

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-04-2018



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

שנה זו, היא אחת השנים הגרועות והקשות למקורות המים שלנו, וחומרתה קיצונית במיוחד נוכח היותה השנה השחונה החמישית ברציפות, כך אומרים היום (א') ברשות המים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

שינויי מזג האוויר וטפטופי הגשם להם זכינו ביומיים האחרונים הורידו אמנם את הטמפרטורות, אך מצב משק המים רק הולך ומחמיר. מתחילת חודש אפריל ירדו בין 10 ל- 20 ממ' של גשם, לעומת ממוצע של 40 ממ' בחודשי אפריל.

למרות צמצום כמעט מוחלט של השאיבה מהכנרת למערכת הארצית, מפלס הכנרת עומד כיום על 213.39-, 39 ס"מ מתחת לקו האדום התחתון.

במהלך הקיץ - על אף המשך מדיניות הצמצום הדרסטי של השאיבה, מפלס הכנרת ילך וירד בקצב מדאיג כתוצאה מהתאיידות, והוא צפוי להגיע בסמוך לקו השחור. חסר לכנרת מלאה - 4.59 מטר.

שפל כניסות המים לכנרת והעדר תחלופת המים בכנרת מרעה את איכות מי הכנרת, רמת מליחות המים הולכת ועולה, והמצב עלול להשפיע על כל החי והצומח בכנרת ובסביבתה.

המחסור במשקעים ניכר בכל נחלי ישראל ובנהר הירדן. מצב מעיינות הדן והבניאס מושפע גם הוא מרצף השנים השחונות והספיקות רק הולכות ופוחתות.
אם גם שנה הבאה תהיה שנה שחונה (שישית במספר), המצב יורע אף יותר, ואנו עלולים להיקלע אף לשיבושים באספקת המים בבית, אשר נכון להיום לא נפגעו בשל מערך ההתפלה האדיר שהוקם בישראל בעשור האחרון.