הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הישראלים נרתעים מהביצים החומות מספרד; היבואנים יקבלו רשת ביטחון


על פי משרד החקלאות, בתקופה זו של השנה, לקראת הפסח, נרשם מחסור עונתי בביצים, ולכן גם השנה נפתחה מכסה של 70 מיליון ביצים לחודש מרץ, לייבוא מספרד ללא מכס. עם זאת, המשרד יפצה יבואנים שלא יצליחו למכור את הביצים. ''הציבור בישראל נמנע מקניית ביצים חומות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-03-2018



הישראלים אוהבים ביצים לבנות, צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

משרד החקלאות מודיע היום (ד') כי יעניק "רשת ביטחון" ליבואני הביצים מאירופה בהיקף של כ- 2.5 מיליון ₪ לטובת ייבוא ביצים לקראת הפסח, ולצורך כך פתח מכסות יבוא בפטור ממכס ממדינות שהמשרד אישר מהן את היבוא.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

במשרד החקלאות אומרים כי בתקופה זו של השנה, לקראת הפסח, נרשם מחסור עונתי בביצים, ולכן גם השנה נפתחה מכסה של 70 מיליון ביצים לחודש מרץ, כולן פטורות ממכס. הייבוא מגיע בעיקר מספרד, וככל שיידרש המשרד יפתח מכסות ייבוא נוספות פטורות ממכס.

''על פי מקרי העבר, נראה כי הציבור בישראל נמנע מקניית ביצים 'חומות', מסיבה לא ברורה, למרות שמדובר בביצים זהות לביצים הלבנות, הן מבחינת הרכיבים והערכים התזונתיים והן מבחינה בריאותית'' אומרים במשרד החקלאות. ''מקור הצבע הינו בזן התרנגולת, כאשר צבע עורה של התרנגולת הוא לבן, היא מטילה ביצים לבנות, וכאשר צבע עורה חום, היא מטילה ביצים חומות. יבואני הביצים חוששים להפסיד כסף בייבוא ביצים חומות, בשל אי הוודאות באשר ליכולת למכור אותן. על כן, החליט משרד החקלאות להעניק "רשת ביטחון" ליבואני הביצים החומות, כך שהמדינה תיתן פיצוי כספי לאלה אשר לא יצליחו למכור אותן לצרכן''.

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל: "נערכנו מראש ופתחנו את מכסות הייבוא לביצים ללא מכס, בכדי לאפשר ליבואנים לייבא ביצים ככל שיידרש. כמות הביצים ה"לבנות" באירופה קטנה ולא מספקת. לנוכח זאת, פעלנו על מנת להעניק "ביטוח" ליבואנים למקרה שבו לא יצליחו לשווק את הביצים ה"חומות" לציבור. אנו ממשיכים לפעול כל העת, לטובת החקלאים ולהעניק להם רשת ביטחון כלכלית"