הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פניה למבקר המדינה: לבדוק את התנהלות הממשלה בייבוא פירות וירקות


''בעקבות היבוא המסיבי וחסר האחריות מצד שרי החקלאות והאוצר, נאלצים חקלאי ישראל להשמיד יבולים אותם גידלו בעמל רב ובהתאם לתנאים המחמירים של משרד החקלאות'' כותב ברק אומגה למבקר המדינה. ''הורדת המכס פוגעת בחקלאים ובביטחון התזונתי של מדינת ישראל ולא מורידה את מחיר המדף לצרכן''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-03-2018



מתוך דף הפייסבוק של ברק אומגה

ברק אומגה, ממובילי המאבק למען עתיד החקלאות ולמען צרכנות הוגנת בישראל, פנה למבקר המדינה השופט בדימוס יוסף חיים שפירא, בדרישה לבדוק את התנהלותם של משרד החקלאות, שר החקלאות ואת משרד האוצר בפתיחת המכסות לייבוא ירקות לחג הפסח.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

מהלך זה, מוביל להצפת השוק בירקות ובעקבות זאת להשמדת ירקות מצד חקלאים ישראלים אשר עלויות הקטיף עולות על המחיר בו יוכלו לשווק את הסחורה לצרכנים. "בעקבות היבוא המסיבי וחסר האחריות מצד השרים אורי אריאל ומשה כחלון, חקלאי ישראל נאלצים להשמיד מזון ויבולים אותם גידלו בעמל רב ובהתאם לתנאים המחמירים שדורש מהם אותו משרד החקלאות. הורדת המכס על יבוא פירות וירקות פוגעת בחקלאים ובביטחון התזונתי של מדינת ישראל ולא מורידה את מחיר המדף לצרכן." כתב אומגה למבקר המדינה?

"אנו מבקשים לבדוק האם משרד החקלאות עשה סקר, או בדק מה מצב החקלאות ומהם המלאים הקיימים במשק? האם שר החקלאות, העמיד את היתר היבוא, או התנה זאת בפיקוח על שימוש בחומרי הדברה, השקייה במים מטוהרים ולא מזוהמים ועמידה בתנאי העסקה שאינם פוגעניים, כפי שנדרש מחקלאי ישראל לעמוד בהם?"

אומגה ביקש גם לבדוק "האם משרד החקלאות התנה את הייבוא בהתחייבות למחיר מדף לצרכן, כלומר שיהיה מחיר זול לצרכן? והאם משרד החקלאות התנה את פתיחת הייבוא בהתנייה של מרווחי המחירים, בין הקנייה והמכירה, לצרכן הסופי, אשר יעמדו בסטנדרטים של הוגנות צרכנית כפי שנהוג במקומות אחרים בעולם הנאור?" מי מרוויח מכל היבוא הזה? מתווכים, שמנצלים את המלחמה ביוקר המחייה, המציאות היא שרומסים אותנו: גם את החקלאים, וגם את הצרכנים. השרים משה כחלון ואורי אריאל יודעים זאת אך בוחרים לשתוק נראה שהם פועלים רק במחשבה על כסאם ועתידם הפוליטי ולא על הציבור אותו הם אמורים לשרת."


ברק אומגה, צילום: הברית הישראלית

"החקלאות הישראלית, היא חלק בלתי נפרד מחוסננו הלאומי ולכן שר החקלאות חייב לבטל את הייבוא של הפירות והירקות, עד שתתבצע בדיקה מקיפה האם באמת יש חוסר שמצדיק יבוא, ולפעול ליצירת סטנדרטים מחמירים לייבוא לארץ. לא יתכן שמהחקלאי הישראלי דורשים עמידה בסטנדרטים ובהתאם לתקנים מחמירים ואז במחי יד לייבא ממדינות בהן העובדות הן כי אותם סטנדרטים כלל לא חלים שם וידועים מקרים של שימוש במים מזוהמים ובחומרי ריסוס שאינם עומדים בתקנים וכמובן שנושא העסקת העובדים שם כלל אינו מפוקח, ואת התוצרת הזאת נותנים לתושבי ישראל לשלם ולהגיש בצלחת החג ועוד בחג המסמל את הזמן בו הפכנו מעבדים לבני חורין."

"נשאלת השאלה, את מי אמורים לשרת שר החקלאות, הנהלת משרדו ושר האוצר ומה מטרות משרדיהם? האם הם אמורים לשרת טייקונים ומתווכים אשר הם המוטבים ש"גוזרים קופונים" הן על גבם של החקלאים והן על גבם של הצרכנים?"

"אנו חוששים שאינטרסים זרים לכאורה חדרו לשיקוליהם והתנהלותם של הנוגעים בדבר והם שמובילים את ההחלטה לפתוח את המכסות לייבוא תוצרת חקלאית." סיכם אומגה וקרא לבדיקת משרד המבקר באשר לאופן התנהלותם.

ברק אומגה הוא חקלאי ממושב פארן, ממובילי מחאת הפלפלים ומי שנמצא בחזית המאבק למען עתיד החקלאות ולמען צרכנות הוגנת בישראל בארבע השנים האחרונות. ברק אומגה משתתף בתוכנית יוזמים שינוי של ארגון הברית הישראלית - רשת אזרחית הפועלת למען ישראל טובה יותר וקוראת לפעילים אזרחיים, קהילות ומגזרים לפעול בשיתוף פעולה כדי להחזיר את הכוח לידי האזרחים.

באמצעות מגוון כלי תמיכה, אנושיים וטכנולוגיים, יחד עם מסלול הכשרה מנהיגותי, הברית הישראלית תומכת במנהיגים אזרחיים הנאבקים למען סביבתם ויוצרים ברית אזרחית משותפת. מטרת הברית הישראלית היא לרתום את רוח המחאה החברתית ליצירת גל השפעה שישנה את המציאות בישראל - למען חברה יותר דמוקרטית, שיוויונית וצודקת, ברוח מגילת העצמאות.
לינק לעצומה:https://www.drove.com