הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רכישת ענק: הושלמה עסקת מקסיכם-נטפים בשווי של כ-1.9 מיליארד דולר


קיבוץ חצרים ימשיך לשמור על החזקה של 20% בחברה, והעסקה צפויה לחזק את מעמדה העולמי המוביל בתחום ההשקיה החכמה, תוך מינוף משאביה של Mexichem וניסיונה התפעולי רב השנים. נטפים תשמר את מטה החברה ואת ליבת פעילותה בישראל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-02-2018



צילום: באדיבות חברת נטפים - קיבוץ חצרים

חברת Mexichem, מובילה עולמית בתחום ייצור צינורות פלסטיק, ואחת מחברות הכימיה והפטרוכימיה הגדולות בעולם, השלימה את רכישת 80% ממניות חברת נטפים, לאחר שכל האישורים הרגולטוריים הנדרשים התקבלו והתנאים המקדימים על פי הסכם הרכישה הושלמו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

הרכישה בוצעה לפי שווי כולל של 1.895 מיליארד דולר. קיבוץ חצרים ישמור על החזקה של 20% בחברה. Mexichem הינה חברה ציבורית ונסחרת בבורסה במקסיקו בשווי של למעלה מ-6 מיליארד דולר.

חברת נטפים, אשר נוסדה בקיבוץ חצרים בשנת 1965, היא החלוצה העולמית בתחום ההשקיה בטפטוף. לאורך השנים צמחה החברה והפכה להיות מובילה עולמית בתחום הפתרונות להשקיה חכמה. הפתרונות שנטפים מספקת מסייעים למיליוני חקלאים להגדיל באופן משמעותי את היבול תוך חיסכון במים ותשומות חקלאיות נוספות כגון – דשנים, חומרי הדברה וכח אדם.

בשנים האחרונות הציגה נטפים תוצאות כספיות מרשימות עם צמיחה משמעותית במכירות ושיפור ברווחיות, תוך השקעה בחדירה לשווקים חדשים והרחבת השירותים והפתרונות המוצעים ללקוח. היסודות החזקים של החברה, תוצאותיה הכספיות, ופוטנציאל הצמיחה הגבוה, הובילו את Mexichem להחלטה להשקיע בנטפים ולחזק את פעילותה בתחום החקלאות.

העסקה תחזק את מעמדה העולמי המוביל של נטפים בתחום ההשקיה החכמה, תוך מינוף משאביה של Mexichem, פריסתה הגאוגרפית, סל המוצרים וניסיונה התפעולי רב השנים. נטפים תשמר את מטה והנהלת החברה, וכן את ליבת פעילותה בישראל. מנכ"ל החברה, רן מידן, ימשיך בתפקידו בהובלת נטפים.

חואן פבלו דה-וולה, יו"ר Mexichem מסר: "אני שמח מאוד על דריסת הרגל המשמעותית בישראל בעקבות רכישת נטפים ועל השותפות העתידית עם קיבוץ חצרים, שכן אני מאמין שחזון ארוך-טווח, יחד עם ייעוד משמעותי וחיבור לקהילה הינם שילוב מנצח. אני בטוח ששיתוף הפעולה בין הנהלות נטפים ו-Mexichem יאפשר לנו למנף בהצלחה את סל המוצרים והשירותים המשותף על מנת לספק ללקוחותינו את הפתרונות הטובים ביותר לשווקי החקלאות והתעשייה בהם אנו פועלים"

רן מידן, נשיא ומנכ"ל נטפים, ציין כי "העסקה עם Mexichem מעידה על חוזקה של נטפים והערכה לתעשייה הישראלית, המתאפיינת בתעוזה, חדשנות ויצירתיות. השותפות עם Mexichem תייצר קפיצת מדרגה נוספת עבור נטפים, ותאפשר להאיץ את צמיחת החברה, תוך הרחבת סל הפתרונות והשירותים ללקוחות. אנו גאים על כך שנטפים שומרת על צביונה הישראלי, תוך שמירת מרכז הפעילות של החברה בישראל לשנים רבות".


רן מידן, מנכ''ל נטפים, צילום: דוד גרב - באדיבות חברת נטפים

דניאל מרטינז – וולה, מנכ"ל Mexichem, הוסיף "נטפים מוסיפה נדבך חשוב לפרופיל האסטרטגי של Mexichem. לא רק שהרכישה תמצב אותנו כמובילים בשוק ההשקיה החכמה הצומח במהירות, יכולות המחקר ופיתוח והטכנולוגיה שנטפים מביאה עמה יסיעו לנו בשדרוג הפורטפוליו הקיים, למתן פתרונות חכמים ללקוחותינו גם בענפים אחרים. אנו בטוחים כי ההון האנושי האיכותי של נטפים ותרבותה, המבוססת על ייעוד משמעותי, יתרמו רבות ל-Mexichem."

"אנו גאים על הדרך המשמעותית שעברה נטפים מאז הקמתה לפני למעלה מחמישים שנה בקיבוץ חצרים שבנגב ועד מיצוב מעמדה כיום כמובילה עולמית." אמר אלי בן סימון, מנהל תיק נטפים בקיבוץ חצרים, "אנו מאמינים בהמשך פוטנציאל הצמיחה ובשותפות עם Mexichem, בטוחים כי שילוב זה יאפשר את המשך פיתוחה ושגשוגה של נטפים ועל כן בחרנו לשמר את קיבוץ חצרים כחלק בלתי נפרד מפעילות החברה ומותירים 20% ממניות החברה בידי הקיבוץ."

חברת Mexichem הינה מובילה עולמית בתחום צינורות פלסטיק ואחת מחברות הכימיה והפטרוכימיה הגדולות בעולם. החברה תורמת לפיתוח העולמי באמצעות פורטפוליו רחב של מוצרים המיועד לשווקים בצמיחה כדוגמת תשתיות, בינוי, תקשורת, ניהול מים ואחרים. החברה פועלת בלמעלה מ-30 מדינות, 120 אתרי ייצור ועם מעל ל-18,000 עובדים ברחבי העולם. החברה מפעילה גם 2 מכרות לייצור פלואוריט במקסיקו, 15 מעבדות מחקר וכן 8 מרכזי הדרכה. לחברה, אשר קיימת למעלה מ-50 שנה, מחזור המכירות של כ-5.4 מיליארד דולר, והינה נסחרת בבורסה המקסיקנית למעלה מ-30 שנה. Mexichem הינה חברה גם במדד הקיימות בבורסה המקסיקנית ובמדד ה-FTSE4Good לקיימות בשווקים מתפתחים.
אתר החברה:

חברת נטפים היא המובילה העולמית לפתרונות השקיה חכמים לעתיד בר קיימא. לחברה 29 חברות בנות, 17 מפעלי ייצור ולמעלה מ-4,500 עובדים ברחבי העולם, באמצעותם מספקת פתרונות חדשניים למיליוני חקלאים, החל ממגדלים קטנים ועד חברות חקלאיות גדולות, בלמעלה מ-110 מדינות. החברה נוסדה בשנת 1965, כשהיא מובילה את מהפכת הטפטוף, ויצרה מעבר פרדיגמטי להשקיה מדויקת.

כיום, נטפים מספקת פתרונות השקיה חכמה מגוונים לחקלאות, לחממות, לגינון ולכרייה, מלווים בתמיכה בתחום האגרונומיה, הטכני והתפעולי. החברה גם מובילה את החקלאות הדיגיטלית בתחום ההשקיה, תוך שילוב ניטור, אנליזה, שליטה ובקרה בפלטפורמה מתקדמת אחת. נטפים מספקת פרויקטים בתחום ההשקיה מקצה לקצה - ממקור המים ועד לשורשי הצמח, בתמיכת מהנדסים, ניהול פרויקטים ושירותי מימון.