הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מבצע אכיפה: כ- 570 דונם של קרקעות חקלאיות פונו בנגב


שטחים שעובדו לחקלאות באזור רהט, פונו השבוע במסגרת מבצע אכיפה של רשות מקרקעי ישראל. הגידולים באדמות נעקרו באמצעות מיכון חקלאי, והקרקע המיועדת לחקלאות הוחזרה למאגר הקרקעות הציבורי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-01-2018



צילום ארכיון: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מפקחי רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה, בליווי כוחות של שוטרי יחידת יואב ממשטרת ישראל, ביצעו השבוע מבצע אכיפה מרוכז נגד החקלאות הבלתי חוקית בנגב, באזור רהט, במסגרתו פונו כ-570 דונם של אדמות מדינה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הגידולים באדמות נעקרו באמצעים חקלאיים, והקרקע המיועדת לחקלאות, הוחזרה למאגר הקרקעות הציבורי.

כעת יחל ברשות, בסיוע פרקליטות המדינה, הליך היערכות פנימי במטרה לגבש תביעה נגד הפולשים, בגין החזר העלויות שנגרמו למדינה בעקבות פלישתם, לרבות שכר המפקחים והשוטרים ועלויות הציוד ההנדסי ששימש לפינוי הפלישות וכן גביית עלות דמי השימוש בקרקע.

במקביל, נערכו מפקחי הרשות לבצע מבצע לפינוי בנייה בלתי חוקית על אדמות מדינה בנגב, אך המבצע בוטל לאחר שהסתבר למפקחים כי ב- 9 מתוך המקרים שתוכננו לפינוי ברחבי הנגב (2 צווים של הרשות ו- 7 צווים של הועדה המחוזית) פינו הפולשים את הקרקע בעצמם, כדי להימנע מתביעות כספיות המוגשות ע"י הרשות כנגד פולשים אשר לא נשמעים לאזהרות המפקחים ולא מפנים את הקרקע.

אילן ישורון, מנהל מרחב דרום בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: " הפולשים יכלו לקבל את הקרקעות במחיר מגוחך של 3 ש"ח לדונם ל-9 חודשים, עלות ההשכרה העונתית של קרקעות חקלאיות בנגב, לו הגישו בקשה לקבל את הקרקע לשכירות עונתית. במקום זאת הם העדיפו לעבור על החוק. פעולות הפינויים החקלאיים בנגב נועדו להחזיר לציבור את קרקעותיו ובה בעת להעביר את המסר שהפשע אינו משתלם, וכל הפולש לאדמות מדינה יראה את עבודתו יורדת לטימיון, כאשר כל העיבודים הבלתי חוקיים יעקרו".