הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כללי בטיחות למטיילים במזג אוויר סוער


מזג האוויר בימים הקרובים צפוי להיות סוער וגשום. אנא הקפידו על כללי בטיחות חשובים בטיולים בטבע, וגם - אם אתם מטיילים בחוף הים, ונתקלתם בצב ים פצוע שנסחף לחוף עם הגלים הגבוהים והרוחות - יש ביכולתכם לעזור לו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-01-2018



המפל הנסתר בעין גדי, צילום: עודד צעירי - באדיבות רשות הטבע והגנים

מזג האוויר בימים הקרובים צפוי להיות סוער וגשום, וברשות הטבע והגנים שבים וקוראים לציבור המטיילים להקפיד על כללי בטיחות חשובים בטיולים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

עוד לפני היציאה לאזורי השיטפונות או לטיולים בטבע, ובמהלך הנסיעה, האזינו לדיווחי תחנות הרדיו, לתחזיות מזג האוויר של השירות המטאורולוגי ולדיווחים המופיעים בין היתר בזירות הדיגיטליות כגון אתרי אינטרנט ודפי הפייסבוק של משטרת ישראל ורשות הטבע והגנים. זאת במטרה להתעדכן באזורים המועדים לפורענות והחסימות בכבישים שאליהם לא מומלץ להגיע, וגם כדי לקבל מידע על המקומות הבטוחים יחסית לצפייה בשיטפונות.

בעניין זה ניתן גם לפנות למוקד המידע של רשות הטבע והגנים בטלפון 3639*  ולהתעדכן במבזקים באתר האינטרנט של הרשות.

• חל איסור מוחלט להיכנס לכל המסלולים באפיקי נחלים ובאגני הניקוז בהם קיים חשש לשיטפון . הדבר מהווה סכנת חיים ממשית בתוך כך אסורה כניסה וחציית של אפיקי הנחלים ברגל וברכב עד לירידה מוחלטת של מפלס המים

• אסור להתקרב בזמן שיטפון לשפת הנחל מחשש להתמוטטות הגדות, שכן לזרם השיטפון כוח עצום והמים יכולים לסחוף את הגדה במהירות וללא כל סימנים מוקדמים לכך.

• הצטיידו במיכל דלק מלא, ביגוד חם, תאורה ניידת, מטען סמארטפון, מי שתייה ומזון. זאת  למקרה שתיאלצו באופן לא מתוכנן להמתין זמן ממושך עד לפתיחת כביש חסום בנתיב נסיעתכם.

• פעלו בשיקול דעת ואל תיקחו סיכונים מיותרים, שעלולים לגרום גם לאחרים להסתכן בגללכם.

• הישמעו באופן מלא להנחיות התנועה והבטיחות של  הצוותים בשטח ביניהם: כוחות המשטרה, כיבוש אש וכמובן פקחי רשות הטבע והגנים הפרוסים בשמורות הטבע והנחלים באזור ומכירים היטב את השטח וגם את סכנותיו.

• גלו ערנות לחיות בר פצועות בהן צבי הים, שעקב הרוחות העזות והגלים הגבוהים נסחפים לחופי הים כשהם פצועים ופגועים וזקוקים לטיפול. במקרה שנתקלים בחיית בר פצועה או צב ים שנסחף לחוף יש לדווח על כך  בהקדם למוקד רשות הטבע והגנים ( 3639*) או למרכז הארצי להצלת צבי ים של הרשות.