הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שבוע החקלאות - בסימן 70 שנה למדינת ישראל


ארגון 'השומר החדש' ו'התאחדות האיכרים בישראל' מזמינים את הציבור הרחב לחגוג את ט''ו בשבט במוקדים רבים ברחבי הארץ, במשך שבוע שלם של חקלאות וחיבור לאדמה. בואו להכיר את הסיפור של החקלאים, לקחת חלק בסיורים, קטיף משפחות, התנדבות חקלאית, סדר ט''ו בשבט בטבע ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-01-2018




שבוע החקלאות - מתחברים לאדמה: לכבוד שנת ה-70 למדינת ישראל ולחקלאות הישראלית, ארגון 'השומר החדש' ו'התאחדות האיכרים בישראל' יוזמים את שבוע המודעות לחקלאות שיחול בשבוע של חג ט"ו בשבט, הלא הוא חג האילנות, החל מה-28 בינואר ועד ה-3 בפברואר 2018.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הציבור הרחב מוזמן להכיר את החקלאים, לגעת, להריח, לטעום ולשמוע על ההתיישבות העובדת ועבודת האדמה שאפשרה לעם היהודי לקבוע את גבולות המדינה ולספק את רוב רובה של התוצרת הטרייה לאזרחי ישראל ביצור מקומי של פירות, ירקות, ביצים, עופות, חלב ועוד.

בשבוע זה, יועברו מערכי שיעור ייחודים בבתי ספר, תתקיימנה פעילויות התנדבות במשקים וביערות, סדרי ט"ו בשבט קהילתיים, השקת שדולה חדשה בכנסת, הפנינג ייחודי בערבה, פעילויות בחוות חקלאיות, אירועי קטיף משפחתי ומכירות ישירות ממשקי החקלאים, סיורים וסדנאות ייעודיות של קק"ל ועוד. קישור לתוכניה המלאה.

במסגרת השבוע תוקם שדולה חדשה בכנסת בראשות ח"כ חיים ילין אשר תעסוק ב"חיבור דור העתיד לעבודת האדמה". השדולה תתכנס לראשונה ב-31.1.18, במטרה לקרב צעירים וצעירות מכל הארץ לעבודה במקצועות החקלאות השונים מתוך רצון לחזק ולפתח את הענף שסובל מקשיים רבים בשנים האחרונות, בהסתכלות קדימה ל-70 שנים הבאות.

יואל זילברמן, מייסד ומנכ"ל השומר החדש: "ימים קשים ומסוכנים עוברים על החקלאות הישראלית ולא פחות מכך על אדמות המדינה ועתיד המשילות בהן. אם בעבר האתגר המרכזי היה בתחום הקרקע, האמצעים והשוק למכירת התוצרת החקלאית, אז היום יותר מתמיד האתגר הוא חידוש הכוחות הפועלים והיוצרים שיחדשו ויפריחו את חקלאות העתיד. מכיוון שבמדינת ישראל כמו בכל מקום בעולם הקיום בנוי על התלם, הצעירים של ימינו לא רק ימציאו את החקלאות מחדש במודלים כלכליים מעולים, אלא גם יהפכו את האדמה למרחב העיצוב המרכזי באישיות ובחינוך האדם. שבוע החקלאות וימי ט״ו בשבט בשנת ה-70 של מדינת ישראל הוא זמן לגאווה ישראלית על מה שהושג והזדמנות לחזות ולהגדיר את חזון העתיד".

דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים בישראל: "ענף החקלאות הישראלי נתפס בשנים האחרונות כחקלאות היי-טק, המוצבת בשורה הראשונה בעולם בתחום הטכנולוגי על מערכותיה ופיתוחיה הישראליים, שהתפתחו מאז קום המדינה ועם הצורך של מדינה קטנה להתגבר על תנאי אקלים קשים והמחסור הקיים בארץ של קרקע ומים.

אנחנו מזמינים את הציבור לבוא, לראות בעיניים ולחגוג אתנו 70 שנה של חקלאות מצויינת ומצטיינת, להתחבר לאדמה שלנו ולחזק אותנו להמשיך לנשום חקלאות על אף הקשיים שהענף מצוי בו".

'השומר החדש' הינו תנועה חברתית חינוכית וציונית שהוקמה בשנת 2007 על ידי קבוצת מתנדבים אוהבי הארץ בכדי לשמור על אדמות המדינה תוך סיוע והעצמת החקלאים וגורמי האכיפה, לצד חיבור אזרחים וצעירים לאדמה, לאהבת הארץ ולזהות ציונית. פעולות הסיוע והחיבור נעשות על-ידי התנדבות חקלאית מגוונת לצד פעילויות חינוכיות שערכי העמל, הערבות ההדדית, האומץ האזרחי ואהבת הארץ הן עמודי התווך שלה.

'התאחדות האיכרים בישראל' הינה התנועה המיישבת הראשונה שקמה בישראל (1922) המאגדת אלפי חקלאים בעלי משקים פרטיים מכל רחבי הארץ. עיקר עיסוקה הינו הענקת שירותים מקצועיים וקידום זכויותיהם של כלל החקלאים בישראל ומשמשת כארגון מעסיקים יציג של כלל הארגונים החקלאיים בנשיאות הארגונים העסקיים ומול ההסתדרות.