הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה: קרן לחקלאים שישבתו בשנת השמיטה


משרד החקלאות מודיע על הקמת קרן השתלמות לחקלאים שישביתו את פעילותם החקלאית בשנת השמיטה הקרובה. ''לראשונה, כל חקלאי יוכל לא לעבד את אדמתו מבלי לחשוש לפרנסת משפחתו''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-01-2018



צילום: דורון לב, הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

"שש שנים תזרע שדך ושש שנים תזמור כרמך ואספת את תבואתה; ובשנה השביעית שבת שבתון": משרד החקלאות מפרסם היום (ד') נוהל תמיכה בחקלאים לשנת השמיטה הקרובה תשפ"ב. התקציב הכולל יעמוד על סך 18 מיליון ₪.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בשנות השמיטה הקודמות, לא היה תקציב ידוע מראש לשומרי השמיטה וחקלאים שביקשו להשבית את פעילותם נאלצו לחיות בצמצום בשנה השביעית ובחשש גדול עד לקביעת גובה השתתפות המדינה. ''כעת לראשונה, כל חקלאי בארץ יוכל שלא לעבד את אדמתו, ללא חשש לפרנסת משפחתו, ויהיה רשאי להצטרף לתוכנית שתעניק לו ודאות וביטחון כלכלי'' אומרים במשרד החקלאות.

קרן ההשתלמות הוקמה ביוזמת שר החקלאות אורי אריאל וסגן שר האוצר הרב יצחק כהן, והיא קיבלה את ברכתם של כל גדולי הדור. ''ניתן לומר כי התמיכה בקרן הינה חוצה מגזרים ומאחדת את כלל גדולי הדור במהלך חשוב זה.'' אומרים במשרד החקלאות.

על פי הנוהל שפורסם באתר משרד החקלאות ופיתוח הכפר, חקלאים שישביתו את המשקים החקלאיים שלהם, משתלות עצי פרי וכרם יין, יתחילו כבר מיום פרסום הנוהל ביצירת חיסכון על שמם, שישמש גם כמענק לשנת השמיטה הקרובה.

על כל הפרשה של החוסך תשתתף המדינה ותשמור על התחייבות לטובת הגדלת החיסכון. כך למעשה, בתום התקופה יצטבר סכום שיאפשר להשיג את מטרות התמיכה.

בהתאם לנוהל, לאחר קבלת הזכאות אודות השבתת הפעילות, תועבר תמיכה חלקית בגובה של כ- 50% בתחילת 2022. את היתרה יקבל החקלאי ברבעון האחרון לשנת השמיטה.

בנוסף, ובכדי להקל על החקלאים, משרד החקלאות משריין את תקציב התמיכה עבור כל חקלאי מבעוד מועד, והחקלאי מקבל את כל המידע אודות היקף הזכאות העומד לרשותו באותה השנה. כך יוכל החקלאי לתכנן את שנת השמיטה, מבחינה כלכלית ומעשית.

אורי אריאל שר החקלאות ופיתוח הכפר: ״למדינת ישראל אכפת מהחקלאים שלה ולראשונה יש הכרה בזכות החקלאים שומרי המצוות לשבות בשנת השמיטה ללא חשש. עבודת האדמה היא מצווה ואני שמח שחקלאים ששומרים על מצוות השמיטה יוכלו מהיום, באמצעות קרן ההשתלמות הייעודית שהוקמה בזכות שיתוף הפעולה עם סגן השר הרב יצחק כהן לתכנן את הכנסותיהם ולהבטיח את פרנסתם לקראת שנת השמיטה הקרובה ותוכנית זו קיבלה את ברכתם של גדולי ישראל״.

לנוהל התמיכה המלא באתר משרד החקלאות.