הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יוצאים למאבק: הוקם המטה לביטול הוותמ''ל


השר כחלון רוצה להאריך את תוקף חוק הותמ''ל בעוד שנה, וארגוני הסביבה יוצאים למאבק. ''ועדה דורסנית ומיותרת, הפוגעת בזכויות הציבור בתכנון. למרות הצגתה כבעלת הישגים משמעותיים בפתרון משבר הדיור, בפועל לא נבנתה עד היום ולו דירה אחת מיחידות הדיור שאישרה הוועדה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-01-2018



צילום: משה לוי - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

התנגדות להארכת פעילות הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל): ביוזמת החברה להגנת הטבע ומרכז המועצות האזוריות, הוקם היום (א') "המטה לביטול הוותמ"ל", הכולל 8 ארגוני סביבה, חברה ותכנון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הקמת המטה נועדה לפעול מול חברי הכנסת והממשלה, למנוע את הארכת פעילותה של הוותמ"ל בוועדת הפנים והגנת הסביבה, ולהביא להפסקת פעילותה של הוותמ''ל שתפקידה לאשר תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז.

בחברה להגנת הטבע מסבירים, כי ההתארגנות הוקמה לאור הודעתו של שר האוצר, מר משה כחלון, כי הוא מבקש להאריך את פעילות הוותמ"ל בשנה נוספת. "הוותמ"ל הינה ועדה דורסנית ומיותרת, הפוגעת בזכויות הציבור בתכנון. למרות הצגתה כבעלת הישגים משמעותיים בפתרון משבר הדיור, בפועל לא נבנתה עד היום ולו דירה אחת מיחידות הדיור שאישרה הוועדה. אין בעיית היצע דיור - יש בעיה של תכנון לקוי ובלתי ראוי", אומרים בחברה להגנת הטבע.לקריאת הדו''ח המלא.


מפגש הקמת המטה, היום בתל אביב. צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

במטה חברים הארגונים הבאים: החברה להגנת הטבע, מרכז המועצות האזוריות, חיים וסביבה, עמותת אדמתי, במקום – מתכננים למען זכויות תכנון, מגמה ירוקה, מטה המאבק הארצי לבינוי שפוי ותחבורה בדרך שלנו. בישיבה נכח אילן שדה, ראש מועצת מנשה והשתתפו בה נציגי כל הארגונים השותפים וכן פעילים ותושבים ממקומות שונים בארץ.

בישיבה הוחלט לפעול כבר בימים הקרובים, בדרכים ציבוריות, לוביסטיות, משפטיות והסברתיות, על מנת לנסות ולעצור את הארכת הוועדה.