הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בשורה רעה לחקלאים: שנת 2018 ללא ביטוח הצתות בזדון


חקלאי המושבה הוותיקה יסוד המעלה זועמים, לאחר שנודע להם כי חברת הביטוח מסרבת לבטח את המשקים החקלאים ובתי הקירור מפני הצתות בזדון, וחושפות אותם לטרור החקלאי ללא כל הגנה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-01-2018



הצתה במשק חקלאי בעמק הירדן, צילום: ארגון השומר החדש

בשעה שבצפון הארץ הטרור החקלאי מכה ללא רחם במשקים החקלאיים - הודיעו מספר חברת ביטוח לחקלאים ולבית הקירור של המושבה יסוד המעלה, כי החל מחודש ינואר יוחרג סעיף ההצתות בזדון מפוליסת הביטוח.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''חברות הביטוח מתנערות מאחריות לנזקי ההצתות ומשאירות אותנו חשופים לטרור חקלאי. זהו מצב בלתי נסבל. אנו קוראים לשרי החקלאות והאוצר ולארגונים החקלאים לפעול בנדון ולחייב את חברות הביטוח לבטח את המשקים החקלאים''.

רק בשבוע שעבר היינו עדים לאחד המקרים הקשים שספגו חקלאים במהלך החודש האחרון בצפון. 300 מיכלים עמוסי פירות של חקלאי בעמק החולה הוצתו ונשרפו במהלך הלילה. על פי הערכה, הנזק נאמד במאות אלפי שקלים.

הפשיעה החקלאית הפכה לטרור של ממש, שפוגע בצורה אנושה בחקלאים שאמונים על גידול התוצרת של מדינת ישראל. בדיון בנושא הפשיעה החקלאית שהתקיים בחודש שעבר בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, ציינה יו''ר הוועדה יחימוביץ' כי מכת הפשיעות החקלאיות לא מוגדרת כיעד לאומי והחקלאים נותרים מופקרים. ''היעדר המענה לפיצוי וביטוח החקלאים הוא שערורייתי'' ציינה יחימוביץ'. בין לבין הדיונים בוועדות - נותרים החקלאים חשופים לטרור המשתולל ואין מושיע.