הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחדל הכלבת: הקואליציה דחתה הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית


38 מחברי הקואליציה הצביעו בכנסת כנגד הצעתו של חה''כ איתן ברושי, ובכך מנעו הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתרד לעומקו של משבר הכלבת בצפון ותספק מסקנות למניעת הישנותו. ''הקואליציה ממשיכה להוכיח שחבריה דואגים רק לעצמם ולא לאזרחים ולבריאותם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-01-2018



תן שחור, צילום: Hans Hillewaert © - ויקיפדיה CC BY-SA 4.0

הצעתו של חה"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לחקירת התפרצות מגפת הכלבת בצפון הארץ, נדחתה אתמול (ד') בכנסת.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

38 מחברי הקואליציה הצביעו נגד ההצעה, ובכך מנעו הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתרד לעומקו של המשבר ותספק מסקנות ליישום בעתיד למניעת הישנותו.

עד סוף שנת 2017 דווח בישראל על כ-70 מקרים של בעלי-חיים נגועים במחלת הכלבת. בארגון הרופאים הווטרינרים של הרשויות המקומיות הזהירו מפני אסון, וציינו כי ישנה עלייה של כ-400% במקרי כלבת לעומת שנים קודמות. מספר בני אדם אף הותקפו וכן זוהו מספר חיות בית וחיות משק שנדבקו במחלה.

תושבי המועצות האזוריות בצפון מדווחים על תחושה של פחד, הסתגרות בבתים עם רדת הערב ואף נשיאת מקלות ואלות לצרכי הגנה עצמית.

בשבוע שעבר קיימה ועדת כלכלה של הכנסת בראשות יו''ר הוועדה חה"כ איתן כבל דיון בנושא, בו הושמעה ביקורת חריפה נגד התנהלותו של משרד החקלאות בטיפול במשבר. ''משרד החקלאות נכשל כישלון טוטאלי כשלא הקים צוות חירום לטיפול בהתפרצות הכלבת. אם לא תהיה התעשתות וטיפול במצב בצורה טובה יותר, זה יהיה סיפור של ועדת חקירה" אמר היו''ר כבל בוועדה.

ח"כ איתן ברושי: "למרות אזהרות חוזרות ונשנות של המועצות האזוריות בצפון ושל ארגון הרופאים הווטרינרים, הממשלה ומשרד החקלאות ממשיכים להשתהות ובנוסף לכישלונם במניעת המגפה הם נכשלים גם בטיפול בה היום. לצערי הצעתי להקמת ועדת חקירה לא התקבלה במליאה. הקואליציה ממשיכה להוכיח שחבריה דואגים רק לעצמם ולא לאזרחים ולבריאותם, בטח לא לאזרחים במרחב הכפרי ולחקלאים, שמוזנחים פעם אחר פעם".