הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בגיל 82, משה מירון מקדם מחקר חקלאי בעזרת רחפן


מירון, חוקר במכון המחקר מיגל של החברה לפיתוח הגליל, מטיס את הרחפן לצרכי מיפוי מפורט של שטחי הגידול החקלאיים בגליל, בין היתר במטרה לווסת את כמויות המים הנדרשות לגידולים באזור

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  03-01-2018



משה מירון בשטח החקלאי בגליל, צילום: החברה לפיתוח הגליל

הפעם הראשונה שבה משה מירון הטיס רחפן, הייתה כשהחליט לפנק את עצמו ברחפן איכותי ליום הולדתו ה-80. היום הוא עושה בו שימוש מחקרי משמעותי לקידום חקלאות מדייקת באזור הגליל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מירון, מקיבוץ שמיר, הוא חוקר במכון המחקר מיגל של החברה לפיתוח הגליל. בעזרת הרחפן הוא ממפה באופן מדויק את שטחי הגידול החקלאיים ברחבי הגליל ומאתר אזורים הזקוקים להשקיה מרובה, או אזורים בהם יש לצמצם את כמות המים וכן טיפולים רבים נוספים להם נחוצים הגידולים והקרקע.

"כיום יש אין ספור מכשירים שניתן לתכנת, על מנת להשיג תוצאות טובות בגידולים החקלאיים'' אומר משה מירון, ''אך כדי לעשות זאת בצורה טובה, נכונה ויעילה, עלינו ליצור מיפוי מדויק של השטח. באמצעות הרחפן ניתן לעשות זאת בצורה המהירה ביותר. הרחפן מעניק תמונת מצב בזמן אמת ומידע המאפשר טיפול מידי ומדויק. ברגע שהרחפנים הפכו נגישים יותר, הם הפכו לכלי יעיל לקבל מבט עילי, בזמן אמת, על מרחבים גדולים במהירות ושליטה מרבית".

מירון מוכיח, כי גם בגילו, ניתן להמשיך בהובלת מחקרים חשובים ולעשות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. "בסופו של דבר אנחנו יוצרים מיפוי מדויק וחלוקה לפי כל עץ, בוחנים את צבע הקרקע, האם האזור צפוף וזקוק להרבה מים או לחילופין מרווח וניתן לצמצם בכמויות המים שמוזרמות. בשורה התחתונה באמצעות הרחפן אנחנו חוסכים במים במקומות שלא צריכים ויודעים לווסט את הכמויות למקסום כמות היבול עבור החקלאים".