הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הכנסת הצביעה נגד הכרה בשמירה חקלאית כעבודה נדרשת


46 חברי כנסת מהקואליציה הצביעו נגד הצעת החוק של חה''כ חיים ילין המבקשת להכיר בשמירה חקלאית כעבודה מועדפת לחיילים משוחררים, בעוד 31 חברי אופוזיציה תמכו בה. ילין: ''הממשלה בוחרת להזניח את החקלאים ולהשאיר אותם בתחתית סדר העדיפויות הלאומי, כך הטרור החקלאי יתגבר והחקלאים יעמדו מול ענף קורס''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  03-01-2018



צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

הצעת חוק של ח"כ חיים ילין (יש עתיד) המבקשת להכיר בעבודות שמירה ואבטחת אזורים חקלאיים כעבודה מועדפת לחיילים משוחררים, נדחתה היום במליאת הכנסת. 46 חברי קואליציה התנגדו להצעת החוק, בעוד 31 חברי אופוזיציה תמכו בה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הצעת החוק של חה"כ ילין באה במטרה לעודד חיילים משוחררים לקחת חלק בשליחות הציונית, הלאומית והערכית שבבסיס ענף החקלאות. בדברי ההצעה נכתב כי שמירה חקלאית, ובכלל זה שמירה על שטח חקלאי, לרבות משקים חקלאיים, תוכל להיות מוכרת כעבודה מועדפת לפי חוק הביטוח הלאומי.

כידוע, גל הפשיעה החקלאית בישראל הגיע לממדים חסרי תקדים, והפך לטרור של ממש. עקב ממדי התופעה, מסרבות חברות הביטוח לבטח ציוד ותוצרת חקלאית והחקלאים נותרים חסרי אונים אל מול מכת הגניבות, תוך איום על חייהם לעתים, שגורמות להם נזקים כלכליים אדירים ועלולות למוטט משק חקלאי שלם.

רק לפני מספר ימים היינו עדים למקרה קשה נוסף, בו 300 מיכלים עמוסי פירות של חקלאי בעמק החולה הוצתו ונשרפו במהלך הלילה. על פי הערכה, הנזק הוא של מאות אלפי שקלים.

ח"כ ילין: "החקלאות הישראלית היא מאבני הבניין של המדינה. יש כלים ויש פתרונות לטרור החקלאי, אבל הממשלה בוחרת להזניח את החקלאים ולהשאיר אותם בתחתית סדר העדיפויות הלאומי, כך הטרור החקלאי יתגבר והחקלאים יעמדו מול ענף קורס".

עבודה מועדפת היא עבודה של מסיימי שירות בצה"ל ושירות לאומי במקצועות המוגדרים בחוק, לאחר שעבדו במשך שישה חודשים מלאים. על העובד להתחיל את עבודתו במהלך השנה הראשונה משחרורו, ולסיימה עד שנתיים מיום סיום שירות חובה. בעבודה מועדפת, זכאי העובד למענק חד-פעמי בתום תקופת עבודתו. ברשימת העבודות הנדרשות - עבודות בענפי החקלאות, מפעלי תעשייה, תחנות דלק, בנייה, טיפול באנשים עם מוגבלויות.