הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החל מעונת הרחצה הקרובה: תיאסר השמעת מוזיקה בכל חופי הכנרת


לאור הצלחת הפיילוט בארבעה מחופי הכינרת שהפכו לחופים שקטים, בעונת הרחצה הקרובה יהפכו כל 15 החופים סביב האגם כחופים כאלה ותיאסר בהם השמעת מוסיקה. רשות הכינרת: הפיילוט שינה את המציאות בחופים שהוכרזו, וזה הזמן להחיל את השקט על כל חופי הכינרת

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  31-12-2017



חוף חוקוק צפון, צילום: רשות הכינרת

בשורה לנופשים. השקט חוזר לכינרת: לאור הצלחת הפרויקט 'חופים שקטים', הוחלט באיגוד ערים כינרת, כי כל 15 החופים סביב הימה יוכרזו חופים שקטים בעונת הרחצה 2018.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בנוסף להחלטה שמטרתה לאפשר לנופשים ליהנות בחופים שקטים ללא רעש של מוסיקה, מצטרפת גם סיבה נוספת, שמתרחצים בכינרת אינם יכולים לשמוע את אזהרות המצילים בכריזה בשל הרעש הרב של מערכות ההגברה.

ההחלטה שהתקבלה היום, התבססה על הצלחת הפיילוט שהחל לפני כארבע שנים באיגוד ערים כינרת ורשות הכינרת, בו נאסרת השמעת מוסיקה והכנסת ערכות הגברה וקריוקי למספר מצומצם של חופים. ראוי לציין, כי בחופים השקטים נשמר גם הניקיון והסדר.

הפיילוט שהחל בחוף צאלון, היה להצלחה גדולה והוביל לשינוי מציאות מהותי באווירה וחווית הנופש בחופים השקטים שהפכו לפופולריים, ומשכו אליהם משפחות רבות. בשנים האחרונות נוספו לרשימת החופים השקטים גם החופים חוקוק צפון, מפרץ אמנון, גופרה וצינברי.

ההחלטה על הכרזת כלל החופים התקבלה בישיבת האיגוד עם משטרת ישראל, נציגי משרד התיירות והגופים הירוקים. במהלך הישיבה הצביעו כל חברי הנהלת האיגוד פה אחד, בעד ההכרזה החל מעונת הרחצה הקרובה.

המהלך ייכנס לפועל כבר בעוד ארבעה חודשים, עם פתיחת עונת הרחצה בחג הפסח ויכלול גם את החופים הנחשבים כיום לחופים 'רועשים' ופופולריים בקרב צעירים, כמו דוגית, חלוקים, כורסי ולבנון.


חוף לבנון, צילום: רשות הכינרת

ברשות הכינרת ברכו על החלטת האיגוד וציינו, כי בחופים השקטים נרשמו בעונות הרחצה האחרונות תפוסות גבוהות במיוחד של משפחות וכי המהלך הוכיח את עצמו, "הציבור פוקד את חופי הכינרת ורוצה ליהנות מפיסת טבע פסטוראלית, נעימה וגם שקטה. ההכרזה על חופים שקטים שינתה את המציאות בחופים שהוכרזו וזה הזמן להחיל את השקט על כל חופי האגם הלאומי".

אלי מלכה, יו"ר איגוד ערים כינרת וראש מועצה אזורית גולן: "עם הקמת איגוד ערים כינרת, צוינה מטרת העל לשינוי פני המציאות בחופי הכינרת, הסדרת החופים מבחינת תשתיות ונגישות וטיפול, החלטה נוספת זו המצטרפת לעשייה בכל תשע שנות פעילות איגוד ערים כינרת להפיכת כלל חופי הכינרת ל"שקטים", תסייע בשיפור בחופים, שלא פעלו כחופים שקטים בעונה החולפת. אני סבור, כי ההחלטה תוביל גם לעלייה משמעותית במספר המשפחות שיבואו לנפוש עם ילדיהם, באגם הלאומי ותסייע בפיקוח על התנהגות בני הנוער המגיעים לחופים''.

מלכה מוסיף, כי החלטה זו מצטרפת לפיילוט שהוכיח עצמו בעונה החולפת ויימשך בעונת הרחצה הקרובה בחופי האיגוד סביב הכינרת, במסגרתו הוגדרו שלושה אזורים ספציפיים לכל פעילות בחופי האיגוד, אזור רחצה בסמוך לקו המים, בו נאסר להקים אוהלים ולהבעיר מנגלים, אזורי קמפינג ומנגלים וכן אזורי חנייה. ''אני מברך את משטרת ישראל על שיתוף הפעולה" אומר מלכה.