הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''מיקוד הצפון'' - תערוכת צילומים של הכתב רובי המרשלג


התמונות המוצגות בתערוכה צולמו ללא תכנון מוקדם ועל פי רוב במהלך יום העבודה העיתונאית, במסגרת צילומי כתבות למהדורות החדשות. בתוך כל האירועים, בין אייטם לאייטם, מצלם רובי המרשלג במצלמת הסמארטפון שלו את הנופים המרהיבים של הגולן, הגליל ואזור הצפון כולו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-12-2017



צילום: רובי המרשלג

זה 20 שנה שהכתב רובי המרשלג מסקר את אזור הצפון. בין שידור לשידור, אייטם לאייטם, זמני לחימה בגבולות, מצלם המרשלג את הנופים המרהיבים המלווים אותו בעבודתו באזור הצפון כולו, כאשר הכל מצולם ברגעים אקראיים, באמצעות הסמארטפון. רובי המרשלג הוא היום כתב אזור הצפון בתאגיד השידור הציבורי 'כאן'.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בתערוכה שתתקיים ב"הגושרים מלון בטבע" יוצגו 25 צילומים שצולמו על ידו באמצעות הסמארטפון, שכן מכשיר הנייד הינו חברו הטוב של כל עיתונאי. סטיב ג`ובס כבר ניסח זאת היטב: "המצלמה הכי טובה היא זו שנמצאת עליך".

קובי סמרנו אוצר התערוכה: "בעולם עמוס צילומים ותוכן נרצה שהתמונות שלנו יתפסו יותר תשומת לב. רובי המרשלג מצליח לעשות זאת על ידי צילום המתאר את סיפור חייו כעיתונאי המסקר את אזור הצפון של מדינת ישראל, על מכלול משמעויותיו. בעזרת כלי יומיומי ונגיש, מתבלט המרשלג בצילומיו, על ידי עין בוחנת, זוויות וטכניקות צילום הייחודיות לו. הוא קולט ומצלם רגעים אקראיים, המעבירים סיפור, נוף, ותחושה של המתבונן כאילו נמצא בנוכחות מלאה באווירת הצילום הדרמטי. עד לעידן הזה, הייתה המצלמה הדיגיטאלית הגאדג'ט הנחשב ביותר. עם הזמן המצלמה והצלם המקצועיים הופכים לחזיון נדיר, נוכחותם מתמעטת ומולם מתעצמת התופעה של צילום בעזרת מכשירים חכמים. כיום כשהמצלמה זמינה לכל ומובנית בתוך המכשירים הסלולאריים האישיים, ניתן לצלם ללא הגבלה, בכל לוקיישן, באיכויות צילום גבוהות במיוחד, בדיוק כפי שקיימות במצלמות מקצועיות. מצלמת הנייד מאפשרת לצמצם פערים עד כדי שוויון באשר לאיכות הכללית של מצלמה דיגיטאלית מקצועית".


צילום: רובי המרשלג

"התמונות המוצגות הן בבואה של חיי'' מספר רובי המרשלג. ''את כולן צילמתי בדרך אגב, 'על הדרך', ללא תכנון מוקדם ועל פי רוב במהלך יום העבודה העיתונאית, במסגרת צילומי כתבות למהדורות החדשות. כולן צולמו במכשיר הנייד, והן מספרות את סיפור הדרך שלי. מעברים מנקודה לנקודה והניסיון למצוא בתוך טירוף החדשות והצורך להיות זמין 24/7, רגעים קטנים של רוגע ושקט, או דווקא זמן דרמטי שנוצר, תוך ניתוק לרגע מההמולה שמאפיינת את חיינו בכלל ואת חיי מי שעוסק ב'הארד ניוז' בפרט, רגעים קטנים ביום-יום, המאוד לחוץ של כתב חדשות. כך אני מוצא את השלווה במרוץ אל האייטם הבא, בחובה לעמוד בלוחות זמנים. רבים מהצילומים נעשו, בניסיון ללכוד קרן שמש שנופלת על מקום מסוים או ענן שיוצר רגע שתכף יחלוף, ניסיון להקפיא מצבים קטנים בזמן, בספונטניות מוחלטת ולעיתים בעצירה בזמן נסיעה במקום מיוחד", מתאר המרשלג ומוסיף "את הרגעים הקסומים ביותר אני מוצא בין הסתיו לאביב. אור השמש עמום, ומתרחק מאתנו, האור הופך רך יותר, השמיים נצבעים בעננים ובשקיעות וזריחות צבעוניות, שאף אחת לא דומה לקודמתה. יום של שלג, אחר צהריים סגרירי, או בוקר של ערפילים על עמק החולה, יחד עם שלכת צבעונית במטעי הצפון, בשילוב עם המארג האנושי המיוחד של הגליל, הם שמחברים אותי למקום שהוא בעבורי גם בית וגם מקום עבודה".

דודו עוז מנכ"ל "הגושרים מלון בטבע": "החיבור בין המלון לרובי המרשלג הוא טבעי, כמלון גלילי הממוקם בלב ליבו של אזור הגליל העליון, בין פנינות גליליות מרהיבות ביופיין, נחלים זורמים ומרחבים ירוקים, הדוגל ומקדם בכל תכניו גישה ירוקה ואקולוגית- החיבור בינינו נרקם לו מיד. המרשלג בן גליל ומסקר את אזור הצפון מזה שנים רבות, מביא בצילומיו את יופיו של הגליל, ובאמצעות צילומיו, מבטא הלכה למעשה את ערכי ותכני המלון המועברים לנופשים והמבקרים".


צילום: רובי המרשלג

הכתב רובי המרשלג הינו בעל תואר ראשון מאוניברסיטת חיפה במזרחנות ובלימודי ארץ ישראל, בוגר תכנית IPP של ערוץ CNN באטלנטה שבארצות הברית. הוא החל את דרכו בתקשורת בשנת 1998 בחדשות האזוריות בטלוויזיה בכבלים, ככתב צפון. במסגרת זו סיקר באופן נרחב את נסיגת צה"ל מלבנון בשנת 2000 ואת השפעתה על תושבי הצפון. בהמשך עבר לכתוב בעיתון 'כל העמק והגליל' מבית "ידיעות תקשורת". במסגרת זו כיסה את אזור אצבע הגליל והגולן. בשנת 2002 חזר לתקשורת האלקטרונית, אל חברת 'חדשות ישראל' שסיפקה את שירותי החדשות לערוץ 10 בראשית דרכו והצטרף אל חדשות 10 ככתב צפון. במהלך השנים סיקר בהרחבה אירועים חברתיים וביטחוניים בגבול הצפון, בהם מלחמת לבנון השנייה. במהלך המלחמה שידר באופן רציף, במסגרת גל פתוח, את המהלכים, ההתפתחויות וההשלכות, מאזורי ההתרחשות ומעמדת השידור של הערוץ, בסמוך לגבול. בחודש יוני 2012 עבר לסקר את אזור הצפון בעבור ערוץ 1. החל מיוני 2017 משמש ככתב הצפון בעבור הטלוויזיה, הרדיו, והאינטרנט של תאגיד השידור הציבורי 'כאן'.


רובי המרשלג, כתב אזור הצפון בתאגיד השידור הציבורי 'כאן'

"הגושרים מלון בטבע" ממוקם בקיבוץ הגושרים בגליל העליון והוקם על שרידיו של ארמון החורף המרהיב של האמיר פע'ור, השליט העותומני של צפון עמק החולה ורמת הגולן. המלון מוקף בפלגי מים טבעיים של נחל הדן הזורמים בסמוך לחדרים, מעיינות ציוריים, חורש סבוך הטובל במרחבי דשא ירוקים, צל עצים, שבילי הליכה מוסדרים לצד גשרי עץ החוצים את זרימת הנחל, כאשר הטבע משתלב בחדרי המלון המעוצבים בסגנונות שונים. "הגושרים מלון בטבע" דוגל בגישה ירוקה, אורח חיים בריא, ספורט ותזונה נכונה.

ביום שבת 30 בדצמבר בשעה 11:00 בוקר, תתקיים פתיחה חגיגית לתערוכה, הציבור מוזמן.
התערוכה תינעל בסוף חודש מרץ 2018.
אוצר התערוכה - קובי סמרנו
כל היצירות המוצגות בתערוכה מוצעות לרכישה.
ניתן לסייר בתערוכה במלון בתיאום מראש.