הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מו''פ צפון: הפסקת פעילות 'שולחנות המגדלים' תפגע קשות במחקרים


החלטת שר החקלאות לגרוע כששים מינים של פירות וירקות מאחריות מועצת הצמחים, מעלה חשש כבד לפגיעה גם במחקרים היישומיים המתבצעים במו''פ צפון ובמעבדה של החברה לפיתוח הגליל. ''הפסקתם באבחת סכין תוריד לטמיון את ההשקעות שבוצעו עד עתה ותגרום פגיעה למגדלים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-12-2017



מנהל מו''פ צפון אלקנה בן ישר, צילום: באדיבות החברה לפיתוח הגליל

מנהל מו"פ צפון בחברה לפיתוח הגליל, אלקנה בן ישר, פנה השבוע במכתב למנכ"ל משרד החקלאות שלמה בן אליהו ולשר החקלאות אורי אריאל, בעניין החלטת המשרד להפסיק את פעילות 'שולחנות המגדלים' בענף הפירות במועצת הצמחים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

החלטת שר החקלאות לגרוע כ-60 מינים של פירות וירקות מאחריות מועצת הצמחים מעלה חשש כבד לפגיעה גם במחקרים המתבצעים במו"פ צפון ובמעבדה לקירור של החברה לפיתוח הגליל.

לפני כשבועהודיע שר החקלאות אריאל על החלטתו שהמשמעות שלה היא כי מועצת הצמחים לא תנהל את הגידולים הללו ולא תוכל לדרוש עבורם היטלים מהחקלאים. ''על פי הערכת משרד החקלאות, מהלך זה יחסוך לכל מגדל בין מאות לאלפי שקלים בשנה'' נמסר בהודעת המשרד.

''החלטת שר החקלאות כפי שנמסרה ליו"ר ועדת הכלכלה, בעניין גריעת מיני פירות מהתוספת לחוק מועצת הצמחים, גודעת רצף פעילות מחקרית במו"פ צפון, הממומנת על ידי שולחנות אלו.'' כתב בן ישר במכתבו. ''על פי הערכות, היקף המחקרים במו"פ צפון ובמעבדה, המתבצעים בגידולים שנגרעו מהתוספת לחוק, עומדים על היקף של למעלה ממיליון שקלים בשנה ורובם ככולם עוסקים במחקרים מתמשכים בנושאים כגון - אינטרודוקציה של זנים חדשים, מניעת מחלת החרכון, שימוש במי קולחין, הגנת הצומח ועוד. הפסקתם באיבחת סכין תוריד לטמיון את ההשקעות שבוצעו עד עתה וכמובן תגרם פגיעה למגדלים. אנו מצפים למתן מענה מהיר לסוגיה זו".

ראוי לציין, כי לפני כחודש, ביקר מנכ"ל משרד החקלאות שלמה בן אליהו במו"פ צפון ובשטחי החקלאות בעמק החולה. במהלך הסיור הצהיר בן אליהו, כי השינויים במועצת הצמחים לא יפגעו במחקר ובפיתוח. בנוסף אמר בן אליהו, כי המשרד אף ישאף לחזק את הפעילות המחקרית במו"פ. כעת, מקווים במו"פ צפון ובחברה לפיתוח הגליל, לראות גם פעולות בשטח למניעת פגיעה בפעילות המחקרית ואף חיזוקה.