הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוכל ניסיון גניבת הכבשים הגדול ביותר השנה באזור המרכז


כוחות משמר הגבול סיכלו הבוקר ניסיון של גניבת 56 כבשים ממושב פורת שבשרון. החשודים, תושבי קלנסווה ויריחו נעצרו לחקירה. מפקד הפעילות: ''התרגשנו מאוד לעדכן את החקלאי שכמעט וחוסל לו הדיר שהכבשים אותרו''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-12-2017



צילום: דוברות משטרת ישראל

במשמר הגבול של משטרת ישראל סיכלו היום (א') את מה שנראה כמו ניסיון גניבת הכבשים הגדול ביותר במחוז מרכז בשנת 2017.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לפנות בוקר התקבלה במשטרה תלונה מחקלאי, מגדל כבשים מהמושב פורת שבשרון, על כך שנגנבו ממנו 56 כבשים, כמעט כל הכבשים אותם גידל.

צוותי חקירה ומודיעין של משמר הגבול שהוזעקו למקום, החלו באיסוף ממצאים וראיות. במקביל, החלו כוחות רבים של מג"ב לסרוק את המרחבים באזור, כשפעילות חקירתית הובילה את הבלשים לאיתור רכב בעיר קלנסווה, שככל הנראה שימש את העבריינים לגניבת הכבשים.

בהמשך היום, פעילות מודיעינית הובילה את הכוחות לאיתור הכבשים במטע זיתים הסמוך לקלנסווה, שם מיקמו תצפיות ומארבים במטרה לאתר את החשודים כשיגיעו לאסוף את העדר.

לאחר מספר שעות הבחינו הכוחות במשאית שהגיעה למקום ובה שלושה חשודים שהחלו להעמיס את הכבשים. השוטרים עצרו את החשודים בשעת מעשה, ובמסגרת החקירה הראשונית נעצרו שני חשודים נוספים בחשד למעורבות בגניבה.

החשודים, שלושה תושבי קלנסווה בשנות ה- 40 לחייהם וחשוד נוסף, שוהה בלתי חוקי מיריחו בשנות ה-20 לחייו נעצרו לחקירת מג"ב.

''בעבודה מודיעינית ומבצעית מורכבת ובמרוץ נגד הזמן הבאנו למציאת הכבשים ולמעצרם של החשודים'' אמר היום מפקד הפעילות. ''התרגשנו מאוד לעדכן את החקלאי שכמעט וחוסל לו הדיר שהכבשים אותרו".

במג"ב מוסיפים כי מעצרם של החשודים מתווסף לפעילויות איכותיות של מניעה וסיכול שבוצעו בחודשיים האחרונים, פעילויות שהביאו לירידה ארצית של כ- 50% במספר ראשי הבקר והצאן שנגנבו מתחילת השנה ביחס לשנה שעברה.